obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met digitale televisie van XS4ALL. Problemen met digitale ontvangers; Motorola Vip 1853. Problemen met opnemen bewaren van, herhaalde opnames, series.
 Onderwerp afdrukken
gebruikers (on)vriendelijkheid XS4ALL tv
misja
#xs4all

heb nu enige tijd XS4ALL tv samen met nieuwe (7581) Fritz!box en hogere DSL snelheid.
de modem heeft voor veel ellende gezorgd (zie elders op dit forum) maar sinds de laatste update werkt alles wat ik nodig heb (geloof dat er nog Dect problemen zijn maar die omzeil ik met Gigaset basisstation).

Maar op de TV functies heb ik nogal wat aan te merken, niet dat het niet werkt maar naar mijn idee zijn er veel irritante schoonheids-foutjes. XS4ALL helpdesk geeft de indruk dat ze er nog nooit van gehoord hebben dus ik meld ze graag hier om te horen of ik de enige ben:

1. serie opnames werken meestal al is het een paar keer voorgekomen dat er slechts één episode opgenomen is maar ik kan dat niet reproduceren. wat ik echter erg irritant vind is dat je in de lijst opnames niet kunt zien om welke serie en aflevering het gaat. ik moet dus uit de datum de volgorde proberen te achterhalen maar bijvoorbeeld Veronica wil nog wel eens verschillende series door elkaar uitzenden en dan heb je dus geen idee in welke volgorde je moet kijken. in de gids staat om welke serie en aflevering het gaat dus naar mijn idee kan het niet moeilijk zijn om deze info bij de opname te bewaren. de info over de aflevering slaat meestal ook nergens op maar dat boeit me niet zo.

2. serie opnames staan normaal bij elkaar waardoor je maar één regel in je overzicht hebt. door die regel te kiezen krijg je de lijst van opnames binnen de serie. op voor mij onduidelijke momenten worden de opnames als losse items in de lijst gezet dus niet meer te herkennen als serie opname. dit is me al met verschillende series gebeurd en maakt de lijst erg onoverzichtelijk.

3. je kunt in de lijst van opnames niet zien of je al begonnen bent met het kijken van een opname dit vind ik onhandig.. de ontvanger weet het wel want als je aflevering opnieuw gaat kijken vraagt hij of je verder wil waar je gebleven was. het lijkt me een kleine moeite om in de lijst info toe te voegen waardoor je weet welke aflevering je aan het kijken was. zo nu en dan begint hij, ondanks dat ik kies voor doorgaan waar ik gebleven was, voor afspelen vanaf het begin.

4. incidenteel blijft na gebruik van bijv. pauze/play op de afstandbediening het info gedeelte onder in het scherm staan terwijl het na enkele secondes zou moeten verdwijnen. de enige manier om het weg te krijgen is 2 maal op geel drukken.

5. (Engelse) ondertitels bij BBC lijkt alleen mogelijk via teletekst en dan pagina 888 kiezen. dit werkt in principe alleen is de ontvanger dan in teletekst mode dus je kunt geen enkele tv of recorder knop meer gebruiken alleen de teletekst nummers en terug naar tv maar pauzeren of kanaal wisselen enzo is niet mogelijk. zou heel fijn zijn als alle functies beschikbaar blijven als je bij BBC ondertitels aan zet (zoals bij Ziggo). het is me daarnaast nog niet gelukt om deze ondertitels te gebruiken bij webtv.

6. ik zou graag taal van de tv menu's kunnen veranderen (in mijn geval naar Engels)

7. in standbye krijg je de melding over aanzetten ontvanger als een zwervende tekst op je tv scherm wat betekent dat in ieder geval video output drivers en waarschijnlijk veel meer nog aan staan dit vind ik geen standbye. gezien de huidige zorg om onnodig stroomverbruik te vermijden vind ik dat geen goede zaak. natuurlijk kun je de ontvanger met de netschakelaar uitzetten maar dat kan dus niet met de afstand bediening en opstarten duurt vervolgens behoorlijk lang.

8. vaak duurt het vrij lang voordat de ontvanger op de afstandsbediening reageert (vooral het recorder gedeelte?) dit heeft tot gevolg dat je de knop misschien wel 3 of 4 maal indrukt voordat er iets gebeurd waardoor je als je bijvoorbeeld play wilt kiezen je uiteindelijk toch op pauze terecht komt.

9. ik heb twee ontvangers een verbonden met een Philips tv en de ander met een Sony Bravia beide via HDMI. de Bravia krijgt bij aanzetten zo'n 1 op de 10 keer geen beeld en geluid. ik krijg altijd wel de standbye tekst dus er is communicatie maar zodra de ontvanger aangezet wordt wordt het beeld zwart. soms helpt het om de Bravia uit en aan te zetten maar meestal niet. wat altijd helpt is de ontvanger uit en aanzetten dan is er altijd beeld. ik heb zowel op de ontvanger als op de Bravia alle resoluties geprobeerd zonder dat dit helpt. naar mijn idee een fout in de ontvanger (de Ziggo ontvanger had nooit problemen) alhoewel XS4ALL vind dat het een probleem is van de Bravia.

al deze problemen had ik dus niet toen ik nog bij Ziggo zat. daar had ik ook veel irritaties dus ik verwachtte gelukkiger te zijn bij XS4ALL maar het lijkt er erg op dat de ene irritatie vervangen is door de andere dus ik twijfel erg of dit een goede keus geweest is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'gebruikers (on)vriendelijkheid XS4ALL tv', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Advertentie