obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Abo internet xs aanpassen via site
fmrama
Ja, de lijnen zij zeer stabiel. Nu 25 dagen online met 1 crc fout. Kpn monteur 1 heeft gemeten, daarna een tweede ingeschakeld die meer bevoegdheid / meetapparatuur had. Hij heeft het isra losgehaald en rechtstreeks op de draad gemeten. Vreemd is dat voor de verhoging de fritz 7581 netjes op 63 in trainde. (34 en 29) Dit heeft 5 mnd geduurd. Totdat ze bij xs op 16 mei het knopje verhoging indrukte.
 
tubejack

Quote

fmrama schreef:

Ja, de lijnen zij zeer stabiel. Nu 25 dagen online met 1 crc fout. Kpn monteur 1 heeft gemeten, daarna een tweede ingeschakeld die meer bevoegdheid / meetapparatuur had. Hij heeft het isra losgehaald en rechtstreeks op de draad gemeten. Vreemd is dat voor de verhoging de fritz 7581 netjes op 63 in trainde. (34 en 29) Dit heeft 5 mnd geduurd. Totdat ze bij xs op 16 mei het knopje verhoging indrukte.


Zal te maken hebben met de nieuwe KPN WBA profielen. Die gelden voor alle WBA afnemers. En niet met "knopjes" van XS4ALL. https://gathering.tweakers.net/forum/...3#53070053

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er ook een van 50/5 is. Dus als je een Compact abonnement hebt val je in dat profiel. Wil je sneller dan zul je naar Smart moeten, dan kom je waarschijnlijk in 80/8.

Ik kan op mijn huisnummer en postcode 80Mbit/sec KPN bestellen. Ook al is er maar 40Mbit/sec daadwerkelijk mogelijk. Bij XS4ALL niet.

Dus als je sneller wil FF bellen wat de mogelijkheden zijn.
Gewijzigd door tubejack op 08 november 2017, 22:02
 
tubejack
Dus samenvattend, vanwege VULA, waarbij ook andere providers gebruik maken van het KPN netwerk maken zijn er een aantal nieuwe KPN DSLAM profielen. Je krijgt het profiel wat bij je abonnement hoort. Als je het maximum wilt, en het technisch volgens fourstack mogelijk is moet je gewoon je abonnement verhogen.
 
fmrama
Wat je zegt is waar. Echter, ik had smart ( in trainend op 63) dat zou van 50 naar 80 gaan. Ipv naar 80 zakte de snelheid naar 51,4. Dus ik zat met smart ineens op 51,4 . Daarna zijn de kpn ers geweest en conclusie is “kan niet hoger”. In tegenstelling wat fourstack toont. Ik heb daarna mijn abo gewijzigd in compact.
 
tubejack

Quote

fmrama schreef:

Wat je zegt is waar. Echter, ik had smart ( in trainend op 63) dat zou van 50 naar 80 gaan. Ipv naar 80 zakte de snelheid naar 51,4. Dus ik zat met smart ineens op 51,4 . Daarna zijn de kpn ers geweest en conclusie is “kan niet hoger”. In tegenstelling wat fourstack toont. Ik heb daarna mijn abo gewijzigd in compact.


Ze bedoelen waarschijnlijk: "administratief niet hoger".

De Attainable snelheid van mijn 7581 is ruim 52Mbit. Bij XS4ALL kan ik administratief geen Smart krijgen omdat het verschil met compact te weinig is. Waarschijnlijk vind XS4ALL 63Mbit ook nog te weinig om in het KPN profiel 80/8 te komen. KPN doet niet moeilijk en adviseert een tot 80Mbit abonnement op onze postcode en waarschijnlijk ook bij jou. Als op hun site kijkt, dan weet je gelijk welke snelheid KPN op jouw postcode en huisnummer verwacht

Met andere woorden, er zijn een aantal nieuwe KPN profielen. Die gelden voor alle providers op het KPN netwerk. Waarbij het aan de provider is, in welk profiel hij welk pakket stopt. Of het nu wel of niet helemaal technisch mogelijk is. Zij bepalen welke marges gehanteerd worden. Daar kan je het wel of niet mee eens zijn. Dan ga je toch naar KPN?

Aan de andere kant heb je nu 50Mbit/sec op een 40Mbit compact abonnement. Lijkt me geen reden tot klagen. Wil je meer, moet je gewoon bellen wat mogelijk is. Zo simpel is het. Wat geweest is, is geweest Bye-happy
Gewijzigd door tubejack op 09 november 2017, 10:12
 
tubejack
dubbel..
 
fmrama
Effe de brief van xs
fmrama voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
tubejack
Duidelijk. Dat is het 80/8 profiel waar over ik het had.
De vraag is? Wat wil je nu eigenlijk? Meer snelheid of blijven zeuren?

Ik heb één keer zoiets gelezen op het KPN forum. De man had dacht ik een 100Mbit pakket afgenomen, maar kreeg maar 60 of 70. Is daar maanden tot ik dacht een jaar mee bezig geweest. Maar uiteindelijk 100Mbit. Is toen overgestapt naar XS4ALL.

Dus als je persé meer snelheid nodig hebt en zo' n gevecht aan wilt gaan, succes.
 
fmrama
Man, man , man..... en bedankt hé.
 
tubejack

Quote

fmrama schreef:
Man, man , man..... en bedankt hé.


Dit kan niemand, hier oplossen fmrama. Think Bellen!, als je een snellere lijn wilt. Misschien zijn de (grond) kabels bij jou toevallig heel slecht, dat het gewoon niet kan. Zo' n brief rolt ook maar gewoon uit een computer.... Ze gaan gerust niet élke postcode en huisnummer vooraf controleren.

Succes Thumbs Up
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Abo internet xs aanpassen via site', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met Internet TV TV Problemen : 3 19 dec 2021
xs4all geeft toe: geen stabiel internet Klacht over XS4ALL : 2 05 mei 2021
Wel verbonden, geen internet (wel via gastennetwerk) WiFi : 4 29 nov 2020
Internet valt uit (nieuwe klant) Algemeen : 11 07 okt 2020
Actie XS4ALL: Eerste 4 maanden 50% korting op Internet, TV en Bellen. Algemeen : 1 27 aug 2020
Advertentie