obey-robots.txt
22 Oktober 2018, 11:30
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen!

Ja.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Ja. 77% [162 stemmen]
77% [162 stemmen]

Nee.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Nee. 2% [4 stemmen]
2% [4 stemmen]

Maakt niet uit, ik download het wel van internet.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Maakt niet uit, ik download het wel van internet. 6% [13 stemmen]
6% [13 stemmen]

Niet van toepassing.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Niet van toepassing. 15% [31 stemmen]
15% [31 stemmen]

Stemmen: 210
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 jun 2012

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
XS4ALL Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken

Avontuur Overstap naar VDSL Pair-Bonding

GroteGeer
Gebruik de 7581 nu 1 jaar - deze week overgegaan op pair-bonding vdsl.
Dit ging echter niet gemakkelijk. KPN monteur is nogmaals langs gekomen - daar de 7581 niet binnen de gestelde tijd met beide lijnen tot overeenstemming kwam - dan wordt de 2e lijn automatisch gesloten.

Na het doormeten van mijn 2 telefoon/internet lijnen - bleek dat er een tè groot verschil in zgn lijnsterkte tussen de 2 lijnen te zijn. Dit zou max 3% moeten zijn en was bij mij 30 %
Een reden hiervoor kon de KPN man niet geven. (ook niet nadat de pair-bonding alsnog werkende opleverde)

In jip en janneke taal:
Het modem babbelt bij het allereerste contact (dit is vast voorgeprogrammeerd) maximaal 2 minuten met beide lijnen èn de wijkcentrale - in die 2 minuten moet het modem en de wijkcentrale vaststellen hoe en met welke snelheid de communicatie over de 2 lijnen moet gaan lopen. (dit moet synchroon / gelijke snelheid zijn)
Als dit om welke reden niet lukt binnen die 2 minuten - wordt 1 lijn automatisch uitgezet..... Hierdoor behield ik wel mijn oude internetverbinding over 1 lijn.

Uiteindelijk heeft de monteur een KPN modem er tijdelijk tussen gezet. Dit KPN modem kan met grotere foutmarges overweg dan de 3%. En inderdaad allebei de lijnen werden door dit KPN modem aangemeld. Yes, alles werkt nu super snel.
Op het moment dat de aanmelding lukte op het KPN modem - zichtbaar op de led lampjes - klikte hij de kabels over op mijn XS4ALL (internet provider) 7581 modem - welke problemen had met interpreteren van de (te) grote lijnsterkte verschillen. Hierna hoeft de 7581 nog enkel de accountgegevens voor internet access te veriferen - en hup ik had direct ↓120 Mbit/s en 5 minuten later ↓ 162,5 Mbit/s↑ 43,6 Mbit/s Smile

Er is dus nog werk aan de winkel voor AVM 7581 firmware.

tubejack
GroteGeer schreef:
Er is dus nog werk aan de winkel voor AVM 7581 firmware.

De firmware van AVM is zeker niet perfect. Maar wat VDSL betreft m.i. vrij goed. Zo te lezen heeft KPN ook nog wat te doen. 30% verschil tussen beide lijnen en niet weten hoe dat komt, lijkt met ook niet best. Met dat KPN modem (waarschijnlijk een Experia box 10) Zijn dan zo te lezen beide lijnen "gereset" Maar hoe moet het dan, als de stroom uitvalt en de Fritz 7581 weer moet synchroniseren met de DSLAM's? Komt er dan weer een monteur van KPN als dat niet lukt?

Bij ons, is het verschil tussen beide lijnen nog maar 0,01% Het kan best.Smile
Attainable throughput kbit/s 27316 27289

GroteGeer
Volgens XS4ALL zou de te ruime lijnsterkte verschil aankomende periode door de centrale - automatisch worden aangepast.
Dus een evt tijdelijk spanningloos modem zou in de toekomst geen probleem mogen zijn voor mijn modem om de de pair-bonding lijnconfiguratie probleemloos tot stand te brengen.
Ik ga dit 'nu / op dit moment' zeker nog niet testen ......

Mijn huidige modem connection properties zien er als volgt uit:

GroteGeer voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

tubejack
Ik zou er zelf ook mee wachten....Think

Zo ziet onze lijnen er uit, beide lopen m.i. perfect synchroon. Smile

tubejack voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Avontuur Overstap naar VDSL Pair-Bonding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Push Service bij bonding FritzBox 7581 Fritzbox 2 03 juli 2018, 08:08
Proscend 180-t SFP VDSL modem XS4ALL met eigen modem/router 1 31 januari 2018, 23:03
fritzbox 7490 updaten naar FRITZ!OS 6.92 wel of niet doen. Fritzbox 10 22 december 2017, 14:27
isra punt verbinden met modem pair bonding Algemeen 20 25 mei 2017, 09:37
Waar gaan de retour gestuurde modems naar toe. Fritzbox 2 02 maart 2017, 19:44
Goedemorgen bezoeker
FritzBox info
FritzBox infohttps://fritzbox-info.nl/
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| jo00:21:46
| chrisvi00:47:55
| jsmith00:57:58
| lsluijter01:03:51
| fwteb01:13:19
| Fritzz01:32:38
| INendels02:00:22
| Wim02:10:50
| chefke02:13:34
| Access02:22:44
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 september 2018, 01:06
test

19 januari 2018, 08:44
Internet&telefoon weer down sinds ca 7:45 in Zwolle, anderen ook?

24 december 2017, 11:47
Is er een snelcode om de Fritzbox 7581 automatisch te herstarten ?

20 december 2017, 13:56
Melding in FB: DNS error.

20 december 2017, 13:53
Geen internet in Den Hoorn, Achterdijkshoorn 30 (2635 MK). En storingsnummer neemt niet op.