obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over XS4ALL? Post hier je XS4ALL klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Telefoon
Jemming
Hallo, ik ben net overgestapt van KPN naar XS4all, en heb sinds de overstap steeds meer spijt dat ik ben overgestapt, niet dat KPN alles is maar ook hier werkt het niet naar behoren. Mijn probleem is dat ik twee lijnen heb, wat ik ook probeer 1 van de lijnen werkt gewoonweg niet goed. Waarom maken jullie geen modem met 2 bedrade telefoonlijnen zoals de KPN die heeft, is een stuk gemakkelijker en hoef ik niet alle gekke handelingen te moeten doen om ook maar überhaupt een gesprek te kunnen voeren. En ik dacht nog wel dat ze bij XS4all beter waren. Jammer, 1 telefoonlijn en internet plus bellen werkt helemaal perfect, maar 2 lijnen kunnen ze blijkbaar niet aan. Wat ik al gedaan heb: Modem ingesteld en de DECT voor de tweede lijn ook, dan werkt de telefoonboek niet meer. Tweede bedrade lijn wil geen voicemail die heb ik via Voip kunnen uitschakelen en vervolgens is mijn eerste lijn ineens weg, ik begin er moedeloos van te worden. Dus of ik heb geen telefeoonboek, of ik heb geen buitenlijn om mijn DECT via Frotzbox? Kan toch niet de oplossing zijn? Ook een andere SpeedTouch 370 geprobeerd, die had ik nog liggen, heeft wel 2 telefoonlijnen, maar ook daar werkt alleen het internet maar. Beste XS4all, doe er iets aan of ik zie me gedwongen weer terug te gaan naar KPN en zal ook nooit meer terug komen, nadat ik wel eerst de consumentenbond heb ingelicht, want ik ben er helemaal klaar mee, leuke reclame maar jullie komen ze niet echt na.
 
deBozeWolf
Hallo Jemming,

Dat ik ook niet tevreden ben over de gang van zaken bij XS4ALL kan je ook lezen in een andere posting van mij in dit forum.

Je opmerking waarom levert XS4ALL geen modem met twee analoge uitgangen snap ik ook niet. Ook ik kom van een ISDN waarbij ik twee nummers heb meegenomen. Het startpakket was snel binnen maar het schetste ook mijn verbazing dat XS4ALL een modem leverde met 1 FON uitgang (= analoge uitgang) ipv twee. Die is er wel in de vorm van een Fritzbox 7390 maar is alleen gereserveerd voor klanten met een glasvezel lijn. Ook met bijbetaling wilde ze me geen 7390 leveren. Het scheelde mij in ieder geval de aanpassing van de interne infrastructuur dus een bijbetaling had ik absoluut geen probleem gevonden.
Ik denk een gemiste kans van XS4ALL maar daar kom je dus niet doorheen. Ik heb immers toch twee nummers meegenomen waar ik ook extra voor betaal?

Ik heb dus noodgedwongen heel de infrastructuur moeten aanpassen. één lijn heb ik dus bedraad gehouden en voor de andere lijn heb ik een Siemens DECT Quattro 610C (4 toestellen) gekocht. Het basisstation wat er standaard bij de DECT telefoons bijzit gebruik ik puur als laadstation.

Alle DECT telefoons en gewone telefoon zijn daarna gekoppeld (Gratis service van XS4ALL (GUIDION) ) aan het juiste VOIP nummer(s) in de Fritzbox. Je kan bijvoorbeeld dus het systeem zo instellen dat bijv een of meerdere toestellen afgaan op beide nummers en andere weer niet en alleen reageren op een van de twee nummers.
Ook het telefoonboek van de fritzbox is op alle toestellen op te roepen. Het enigste nadeel is dat ondanks de telefoon op de Nederlandse taal is ingesteld het telefoonboek menu op het toestel Engels is als je gaat bladeren. Dit komt mijn inziens dat de Fritzbox NIET op de Nederlandse taal ingesteld kan worden. Daarnaast zijn er verschillende smartphones met de fritzbox FON applicatie gekoppeld en zijn op dat moment ook gewoon een intern nummer.

Dat de speedtouch niet werkt komt omdat je zelf geen SIP nummers kan programmeren in dit modem.

Wat voor pakket heb je eigenlijk genomen?? ADSL (8/1) of VDSL (40/4) ??? Wat is je huidige snelheid ??? (doe eens een test www.speedtest.net met een bedrade PC!)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Telefoon Fritzbox : 13 17 jun 2022
Telefoon op mobiel Algemeen : 4 12 apr 2022
wegvallen telefoon gesprek Storing : 8 10 mrt 2021
Installeren van analoge telefoon Algemeen : 8 29 jan 2021
Android mobieltje als DECT telefoon gebruiken op Fritzbox 7590 Eigen telefoon netwerk : 11 23 aug 2020
Advertentie