obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Telefoon
sciurius
Mijn hoofd-telefoon (DECT+Basisstation) zit via een draadje aan de Fritz 7583. En deze telefoon begint zachtjes aan te verslijten. Hij zal zo'n 20 jaar oud zijn.

Wat zou een goede vervanger zijn? Het liefst ontvang ik de gesprekken op mijn mobiel, maar dat schijnt nog steeds niet betrouwbaar te werken (zie andere draadjes).

Een DECT telefoon dus. Gezien leeftijdsbeperkingen wil ik een telefoon met een goed display, die goed samenwerkt met o.m. het telefoonboek op de Fritz.

Suggesties?
 
Arjan23
de Fritz Fon C6 gebruik ik al enige tijd.

Werkt naadloos samen met je fritzbox, helder display.
Gewijzigd door Arjan23 op 23 mei 2022, 17:53
 
meppele
ik heb deze: https://nl.avm.de/producten/fritzfon/...itzfon-c5/ prima toestel, gebruik de C5 al jaren tot volle tevredenheid.

En mobiel via deze app: https://nl.avm.de/producten/fritzapps...tzapp-fon/ , gebruik het niet heel vaak maar het werkt prima.
 
Gieter
Ik bezit een C2,C5 en M2

Gebruik de Fritz!Fon nu al 10 jaar.
Het is veel meer dan alleen een telefoon voor de Fritz!Box.

Ik zou een C6 kopen, als ik een nieuwe aan zou schaffen.
Mede omdat dit het nieuwe toestel is en daarom ook nog de langste ondersteuning zal hebben.
Hij heeft ook een grotere accu.

Mijn C2 is al jaren uit de ondersteuning, maar voldoet nog steeds.
De M2 is eigenlijk een beperkt toestel, monochroom, minder beltonen enz.

De App werkt op Android 11 en hoger nu een stuk beter.
Zodra de gsm weer ouder wordt, kun je weer meer fouten verwachten.
 
sciurius
Ik heb de Fritz!App Fon al erg lang, nu versie 2.5.1, maar mijn ervaring is dat hij vrijwel nooit overgaat. En jazeker, de batterij-optimalisatie en zo zijn uitgeschakeld.
Als ik de app opstart gaat hij eerst verbinding maken met de FRITZ!Box, een teken dat hij kennelijk niet permanente verbinding heeft en dus ook niet kan reageren op inkomende oproepen.
Volgens mij was er vroeger een ikoontje in de bovenbalk dat Fon actief was, maar dat zie ik nooit meer.
 
Gieter
Even getest....
Heb versie 2.6.0 beta op Android 12
Het is weer raak...telefoon gaat niet over.
Bug reports sturen is zinloos.
Gewijzigd door Gieter op 23 mei 2022, 13:43
 
sciurius
Ik snap het niet... Dit is een van AVM core functies. Of je biedt een app die goed werkt, of geen app. Maar een app die het nu al jaren slecht of gebrekkig doet? Dat is je naam te grabbel gooien.
 
Gieter
Klopt, de app is buitengewoon onbetrouwbaar ding.

De Wlan app heeft ook iets raars.
Als je toegangspunten via de app toe voegt en je verwijderd de app, zijn de toegangspunten ook weg.
Ik voeg nooit meer toe via die app.

Als je het via het systeem doet, onthoud het systeem de locatie.
De telefoon zal nooit verbinding proberen te maken met een wifi waar je niet in de buurt bent.
 
sciurius

Gieter schreef:

Heb versie 6.2.0 beta


Van wat? De Fon App is 2.5.1, en WLAN is 2.12.5.
 
Gieter
Typfoutje.
2.6.0 fon
2.12.5 wlan
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Telefoon op mobiel Algemeen : 4 12 apr 2022
wegvallen telefoon gesprek Storing : 8 10 mrt 2021
Installeren van analoge telefoon Algemeen : 8 29 jan 2021
Android mobieltje als DECT telefoon gebruiken op Fritzbox 7590 Eigen telefoon netwerk : 11 23 aug 2020
frits 5781 en tiptel-282 ip telefoon Instelling problemen : 4 22 sep 2019
Advertentie