obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
wegvallen telefoon gesprek
bart125
Ik werk tegenwoordig een deel van de week thuis.
telefoon gesprekken vanuit de zaak worden naar mij doorverbonden door de telefoniste.
de telefoniste krijg ik altijd te spreken maar in ongeveer 25% van de gevallen blijft het stil als er definitief doorverbonden is.

De telefoon die ik opneem is annoloog en rechtstreeks op de de fritz 5790 aangesloten.
deze problemen treden alleen bij mij op volgens de telefoniste

en paar keer nagevraagd aan de andere kant horen ze ook niets.
de telefoniste krijgt de lijn ook niet terug wat bij een doorverbind fout intern wel het geval is

iemand enig idee waar ik het zou moeten zoeken.


(de overige 75% gaat het goed en is er geen enkel probleem)
 
tubejack
1)Zijn dat soms gesprekken uit het buitenland?

2) Ik neem aan dat je toestel op je werk gewoon overgaat en dat na een aantal keer de telefoniste het gesprek opneemt. In feite wordt daardoor een aantal keer het gesprek doorgeschakeld.
Werkplek ===> telefoniste ===>zet in de wacht==> belt jou ===> zet het gesprek door. Ik weet niet of er een maximum aan zit. Of dat de telefoniste toch een foutje maakt bij het doorzetten. Wellicht geen goede instructie?

Wat je ook kun doen is je telefoon op je werk direct doorzetten naar je huisnummer of o6 https://www.kpn.com/service/bellen/tel...akelen.htm
 
Gieter

bart125 schreef:


iemand enig idee waar ik het zou moeten zoeken.


Ik had ook problemen met het bellen naar bedrijven.
Je krijgt dan een kies systeem druk 1,2,3
daarna was de lijn stil.
Een onderzoek met AVM wees uit dat bedrijfscentrales met het keuzemenu van codec wisselen.
Dit ging bij het bedrijf niet volgens de regels.
Op mijn lijn staat DTMF transmission op In-band nu.
In het menu Telepone Numbers / Voice transmission kun je wellicht ook iets zien.

Of ook zoiets gebeurt bij ingaande gesprekken met het doorverbinden,zou kunnen.
 
bart125
Bedankt
ik zal inderdaad eens de log nakijken

Op de zaak hebben wij 1 nummer met een aantal lijnen. (voip)
In de basis komt alles bij de telefoniste binnen zij verbind handmatig door naar de juiste persoon.
de telefoongesprekken komen voor 99% uit Nederland en zijn gemengd mobiele en vaste nummers.
ik kan er niet een bepaald patroon in ontdekken

met bellen heb ik geen enkel probleem en als ik rechtstreeks gebeld wordt gaat het ook goed..
 
Gieter
Bij mij ging het ook af en toe mis, met het bellen naar hetzelfde nummer.
Ik zag dan een 2e codec staan naast G-711of G-722-HD bij hetzelfde gesprek.
Normaal is uitgaand en ingaand dezelfde codec.
Ik heb een trace gemaakt van een fout gesprek en dat is bij AVM onderzocht.
 
tubejack
Maakt misschien niets uit maar update hem een met de nieuwste FritzOS daar zitten ook nieuwe telefoon functies in.

https://avm.de/produkte/fritzos/fritz...itzos-725/
 
bart125
ik zie het ga hem er deze week opzetten>
Hou jullie op de hoogte

bedankt
 
bart125
afgelopen week geen wegvallende doorverbindingen meer gehad lijkt er op dat 7.25 verschil maakt
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wegvallen telefoon gesprek', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Telefoon Fritzbox : 13 17 jun 2022
Telefoon op mobiel Algemeen : 4 12 apr 2022
Installeren van analoge telefoon Algemeen : 8 29 jan 2021
Android mobieltje als DECT telefoon gebruiken op Fritzbox 7590 Eigen telefoon netwerk : 11 23 aug 2020
frits 5781 en tiptel-282 ip telefoon Instelling problemen : 4 22 sep 2019
Advertentie