obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Constante Calls "Fixed Line" Fritzbox 7340
Rakie
Hello allen,

Sinds kort (01-10-'10) over naar VOIP van xs4all. Kort daarna (ongeveer 3 dagen) ging mijn telefoon constant over maar zodra ik opnam geen gehoor. Maar aangelogd via de interface van de Fritzbox 7340 en onder het kopje -> Telephony -> calls -> Calls during Absence staan -> Fixed Line 0:00

13.10.10 10:40 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 07:55 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 05:53 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 05:49 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 05:47 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 05:45 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 05:42 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 05:39 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 05:38 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 05:34 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 05:33 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 05:31 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 05:29 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 04:31 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 04:22 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 01:43 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 01:42 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 00:47 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 00:18 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 00:00 unknown Fixed Line 0:00
12.10.10 21:18 unknown Internet: 070......... 0:00
12.10.10 17:30 unknown Fixed Line 0:00
12.10.10 15:37 070....... Internet: 070.......... 0:00
12.10.10 12:40 unknown Fixed Line 0:00
12.10.10 12:15 unknown Fixed Line 0:00
12.10.10 08:16 unknown Fixed Line 0:00
12.10.10 03:14 unknown Fixed Line 0:00
12.10.10 02:02 unknown Fixed Line 0:00
12.10.10 01:55 unknown Fixed Line 0:00

En dat blijft maar door gaan.

Heb in het menu van Internet Telephony de bestaande "Internet Telephone Number" verwijderd en nogmaals toegevoegd. Tabblad Advanced Settings -> Use fixed-line substitute connection -> NIET GESELEKTEERD. Maar zie tot mijn stomme verbasing dat er toch nog calls worden gemaakt die nu wel zeer irritant beginnen te worden.

Heeft iemand ENIG idee waaraan dit zou kunnen liggen en oplossen.

Enig hulp wordt zeer opprijs gesteld.

Grz,
Rakie
 
Catrien
Hallo Rakie,

wil je nog laten weten of een factory reset inderdaad het gewenste resultaat heeft opgeleverd? Ik heb ook een paar keer zo'n 'fixed line' call gehad (om half 2 's nachts.....Shock ) en daar wordt een mens niet vrolijk van.

Groet, Catrien
 
vlovlo
de beste oplosingen:

1 afkoppelen van de analogelijn.
2 telefoon uitzetten in het modem tijdens de nachtelijke uren.

factory reset werkt maar kort waarna het "spook" weer begint. het komt uit de analogelijn en is en soort van "vervuiling" waar de ouderwetse telefoon geen last van heeft.
 
Catrien
Hallo vlovlo,

Oplossing 1: hoe doe ik dat??
Oplossing 2: is geen optie voor mij. Met bejaarde ouders wil ik ook 's nachts bereikbaar zijn.

Groet, Catrien
 
alfranatic
Oplossing 1 :
Ik vermoed toch wel een verkeerde configuratie van het modem.
Ik zou eens heel rustig er voor gaan zitten,aandachtig bestuderen hoe de instellingen moeten zijn en dan vanaf een reset met de nieuwste firmware..!!!! de boel opnieuw installeren.

Zo moeilijk is het niet en bovendien,iemand die oplossing 2 als oplossing aandraagt kun je niet serieus nemen
succes.

Groet,alfranaticWink

P.S. Klinkt erg simpel,maar toch.Ik zou de voicemail,als die al aanstaat de-activeren...wie weet,en bovendien doorschakelen naar..evenzo uitschakelen.
 
vlovlo
oplosing 1 is het verwijderen van de "oude" telefoonlijn. de draad van je telefoonlijn zonder spliter direct in het modem, of maak de zwarte stekker van de "Y" ka bel (analoog / isdn) los.

LET OP!!!!
doe dit alleen als je volledig overgestapt ben op bellen via xs4all! anders ben je onbereikbaar op je kpn nummer! doe eventueel na het los nemen een test met een gsm of de telefoon van de buren na los nemen. werk het niet plaatsje de stekker(s) weer terug.

wat oplosing 2 betreft, na 5 nachten "paniek" elke keer rond dezelfde tijd in afwachting van de voip schakeling ga je toch dingen proberen voordat je weer gaat bellen met de helpdesk en (zonder 30 minuten zeuren en overtuigen) dingen wilt testen om het probleem op te lossen zonder alerlei helpdesk oplosingen als upgraden van firmware (is er niet) en herstarten en opnieuw installeren van modems.

Mijn overschakeling naar vdsl liep verre van perfect en zelfs in de weken dat ik alleen verbinding had met de centrale maar van xs4all geen internet verbinding mocht (dus ook geen telefoon), had ik last van deze spook telefoontjes. het kwam bij mij dus echt van de analogelijn af. na de nummer portering (vaste nummer naar xs4all verhuist) en dus opzegen van de analoge kpn aansluiting heb ik de stekker los genomen en het probleem is tot nu toe weg.

met vriendelijke groet,

Vlovlo
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Constante Calls "Fixed Line" Fritzbox 7340', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 309 22 mrt 2020
VLAN met Fritzbox 7581, fritzbox 7360 en tp-link tl-sg108e switch Algemeen : 5 20 mrt 2020
Fritzbox 7590 en Philips Hue Instelling problemen : 5 13 jan 2020
VPN, fritzbox 7590 Fritzbox : 3 10 jan 2020
Fritzbox 7340 update Fritzbox : 11 22 nov 2019