obey-robots.txt
20 Juni 2018, 07:42
Navigatie
Ledenenquête
XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen!

Ja.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Ja. 79% [151 stemmen]
79% [151 stemmen]

Nee.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Nee. 2% [4 stemmen]
2% [4 stemmen]

Maakt niet uit, ik download het wel van internet.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Maakt niet uit, ik download het wel van internet. 6% [11 stemmen]
6% [11 stemmen]

Niet van toepassing.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Niet van toepassing. 13% [24 stemmen]
13% [24 stemmen]

Stemmen: 190
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 jun 2012

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
XS4ALL Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken

Constante Calls "Fixed Line" Fritzbox 7340

Rakie
Hello allen,

Sinds kort (01-10-'10) over naar VOIP van xs4all. Kort daarna (ongeveer 3 dagen) ging mijn telefoon constant over maar zodra ik opnam geen gehoor. Maar aangelogd via de interface van de Fritzbox 7340 en onder het kopje -> Telephony -> calls -> Calls during Absence staan -> Fixed Line 0:00

13.10.10 10:40 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 07:55 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 05:53 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 05:49 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 05:47 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 05:45 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 05:42 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 05:39 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 05:38 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 05:34 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 05:33 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 05:31 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 05:29 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 04:31 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 04:22 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 01:43 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 01:42 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 00:47 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 00:18 unknown Fixed Line 0:00
13.10.10 00:00 unknown Fixed Line 0:00
12.10.10 21:18 unknown Internet: 070......... 0:00
12.10.10 17:30 unknown Fixed Line 0:00
12.10.10 15:37 070....... Internet: 070.......... 0:00
12.10.10 12:40 unknown Fixed Line 0:00
12.10.10 12:15 unknown Fixed Line 0:00
12.10.10 08:16 unknown Fixed Line 0:00
12.10.10 03:14 unknown Fixed Line 0:00
12.10.10 02:02 unknown Fixed Line 0:00
12.10.10 01:55 unknown Fixed Line 0:00

En dat blijft maar door gaan.

Heb in het menu van Internet Telephony de bestaande "Internet Telephone Number" verwijderd en nogmaals toegevoegd. Tabblad Advanced Settings -> Use fixed-line substitute connection -> NIET GESELEKTEERD. Maar zie tot mijn stomme verbasing dat er toch nog calls worden gemaakt die nu wel zeer irritant beginnen te worden.

Heeft iemand ENIG idee waaraan dit zou kunnen liggen en oplossen.

Enig hulp wordt zeer opprijs gesteld.

Grz,
Rakie
 
Catrien
Hallo Rakie,

wil je nog laten weten of een factory reset inderdaad het gewenste resultaat heeft opgeleverd? Ik heb ook een paar keer zo'n 'fixed line' call gehad (om half 2 's nachts.....Shock ) en daar wordt een mens niet vrolijk van.

Groet, Catrien
 
vlovlo
de beste oplosingen:

1 afkoppelen van de analogelijn.
2 telefoon uitzetten in het modem tijdens de nachtelijke uren.

factory reset werkt maar kort waarna het "spook" weer begint. het komt uit de analogelijn en is en soort van "vervuiling" waar de ouderwetse telefoon geen last van heeft.
 
Catrien
Hallo vlovlo,

Oplossing 1: hoe doe ik dat??
Oplossing 2: is geen optie voor mij. Met bejaarde ouders wil ik ook 's nachts bereikbaar zijn.

Groet, Catrien
 
alfranatic
Oplossing 1 :
Ik vermoed toch wel een verkeerde configuratie van het modem.
Ik zou eens heel rustig er voor gaan zitten,aandachtig bestuderen hoe de instellingen moeten zijn en dan vanaf een reset met de nieuwste firmware..!!!! de boel opnieuw installeren.

Zo moeilijk is het niet en bovendien,iemand die oplossing 2 als oplossing aandraagt kun je niet serieus nemen
succes.

Groet,alfranaticWink

P.S. Klinkt erg simpel,maar toch.Ik zou de voicemail,als die al aanstaat de-activeren...wie weet,en bovendien doorschakelen naar..evenzo uitschakelen.
 
vlovlo
oplosing 1 is het verwijderen van de "oude" telefoonlijn. de draad van je telefoonlijn zonder spliter direct in het modem, of maak de zwarte stekker van de "Y" kabel (analoog / isdn) los.

LET OP!!!!
doe dit alleen als je volledig overgestapt ben op bellen via xs4all! anders ben je onbereikbaar op je kpn nummer! doe eventueel na het los nemen een test met een gsm of de telefoon van de buren na los nemen. werk het niet plaatsje de stekker(s) weer terug.

wat oplosing 2 betreft, na 5 nachten "paniek" elke keer rond dezelfde tijd in afwachting van de voip schakeling ga je toch dingen proberen voordat je weer gaat bellen met de helpdesk en (zonder 30 minuten zeuren en overtuigen) dingen wilt testen om het probleem op te lossen zonder alerlei helpdesk oplosingen als upgraden van firmware (is er niet) en herstarten en opnieuw installeren van modems.

Mijn overschakeling naar vdsl liep verre van perfect en zelfs in de weken dat ik alleen verbinding had met de centrale maar van xs4all geen internet verbinding mocht (dus ook geen telefoon), had ik last van deze spook telefoontjes. het kwam bij mij dus echt van de analogelijn af. na de nummer portering (vaste nummer naar xs4all verhuist) en dus opzegen van de analoge kpn aansluiting heb ik de stekker los genomen en het probleem is tot nu toe weg.

met vriendelijke groet,

Vlovlo
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Constante Calls "Fixed Line" Fritzbox 7340', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fritzbox 7581 - met OS 7 - voor WLAN Mesh Fritzbox 5 15 juni 2018, 23:18
Fritzbox bridge modus en tv modus via eigen router XS4ALL met eigen modem/router 2 22 mei 2018, 09:34
FritzBox 5490 in bridge XS4ALL met eigen modem/router 9 29 april 2018, 22:20
2 TVs aansluiten op FritzBox Installatie problemen 4 26 maart 2018, 10:59
Fritzbox 5490 met pfSense of IPfire firewall XS4ALL met eigen modem/router 4 25 maart 2018, 22:06
Goedemorgen bezoeker
FritzBox info
FritzBox infohttps://fritzbox-info.nl/
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Access00:13:34
| tubejack00:26:03
| Sidney06:01:53
| RobEdith08:09:08
| GL2814-110:44:07
| Hvhoek11:57:45
| meppele12:10:09
| Prutser12:29:33
| Roger12:30:35
| t541hoo12:33:21
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

19 januari 2018, 08:44
Internet&telefoon weer down sinds ca 7:45 in Zwolle, anderen ook?

24 december 2017, 11:47
Is er een snelcode om de Fritzbox 7581 automatisch te herstarten ?

20 december 2017, 13:56
Melding in FB: DNS error.

20 december 2017, 13:53
Geen internet in Den Hoorn, Achterdijkshoorn 30 (2635 MK). En storingsnummer neemt niet op.

25 november 2017, 16:41
Heeft u een AVM 7581 Fritzbox gebruik dan de laatste firmware hiervoor: https://service.av
m.de/downloads/bet
a/fritzbox_7581/en
glish/
Firmware Beta Plus voor al uw 7581 perikelen.