obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over XS4ALL? Post hier je XS4ALL klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
verhuizen, het begin van een drama
molekuul
Ik ben op 29 oktober verhuist. 8 weken voor mijn verhuizing heb ik met Xs4all contact opgenomen om mijn abbonement te verhuizen. Dit was het begin van mijn drama. Hier een verslag en de status tot nu toe.

In September is de nieuwe dienst vsdl op mijn toenmalige adres opgeleverd. ik heb hiervoor een nieuwe modem ontvangen, een fritzbox 7340. deze lijn was geweldig. 16mb down en 2mb up.

Op mijn nieuwe adres bleek nog een ADSL verbinding te bestaan. echter de toenmalige bewoners hebben deze verbinding in maart van dit jaar reeds laten opzeggen. Ze hebben sindsdien ook geen facturen meer betaald. Vanwege deze nog bestaande ADSL verbinding kon xs4all mij niet verhuizen. Wat wel mogelijk was was om een nieuw abbo te starten op dit nieuwe adres. mijn oude abbonement zou dan opgezegd worden, en mijn mailboxen, en telefonie zou overgezet worden naar mijn nieuwe abbonement. Uitgaande van mijn ervaring met xs4all dacht ik dat dit goed zou verlopen. Maar ervaring uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.......

Op 27 oktober zou mijn ADSL lijn opgelever worden, en op 28 oktober had ik een afspraak met gideon( de firma waar xs4all zaken mee doet voor monteurs, een drama op zich). deze monteur heeft mijn nieuwe modem aangesloten. nieuw abbonement, nieuw modem. Oh ja waar kan ik mijn oude modem naar toe sturen?
Toen de drukke dag van de verhuizing, ik had immers internet op mijn nieuwe adres dus hoefde ik mij nergens zorgen over te maken.

Toen begon het drama.
Mijn ADSL lijn bleef uitvallen, zeg maar zo'n 4-10 keer per uur. Bellen met xs4all levert niets op, wel een splitter, geen splitter, andere configuratie, andere 7430, ik had er immers nog een van mijn oude abbonement. mijn lijnlengte tot de centrale is 2,5 Km? Ik woon op 600m van de centrale, dit is een groot verschil. De sn ratio is erg slecht 10 voor recieve, 6 voor send. ik heb erg veel errors.
Tja 2,5 km mijn lijn werd gedowngrade naar 10mb down en 1mb up. dan zou het goed moeten zijn.

Maar dat was niet zo het geval. ik ben aan het experimenteren gegaan, xs4all zegt dat ik een annexA lijn heb. maar als ik mijn 7340 op annexB zet heb ik een betere verbinding, hij valt nu nog zo'n 4-10 keer per dag uit.
Ik had nog een oud modem, een 7170 annexB, dit modem geprobeert, en mijn verbinding werd weer iets beter. Ik heb gevraagd of er een ticket ingedient kon worden bij KPN om mijn lijn door te meten, maar dat was niet het protocol, er moest eerst een nieuw modem opgestuurd worden, Ik heb er nu 3x 7340's en 1x7170.
Afspraken gemaakt over de hoe dit modem geconfigureerd moets worden, en je raad het al, een zeer slechte verbinden, die 4 - 10x per uur uitvalt. Nu 3 weken verder, maar weer met xs4all gebeld, ik heb er inmiddels 4,5 uur bellen opzitten met xs4all. er is eindelijk een ticket ingedient bij KPN om mijn lijn te laten controleren.


Oh ja in de tussen tijd heb ik ook al 3 keer gevraagd, elke week 1 keer, of nu eindelijk mijn mailboxen en telefonie overgezet kunnen worden van mijn oude abbonement naar mijn nieuwe, en 3 keer heb ik gehoord dat het deze week geregeld zou zijn.
ik heb ondertussen een brief ontvangen dat mijn oude abbonement per 8 november opgezecht is. Prima denk ik dan dan zal mijn mail wel heel snel overgezet worden naar mijn niuwe account.
Maar wat nu ik krijg een nieuwe factuur, er is mij een pack aangesmeerd voor 2 maanden, dit was niet afgesproken, maar weer bellen met xs4all. Ik krijg te horen dat dit fout gegaan is, Oh en u hebt op u oude abbonement 5 mailboxen, ja dat wordt een probleem. U wordt vandaag nog terug gebeld, maar je raad het al ik ben helemaal niet terug gebeld. Nog maar een keer bellen, Oh de medewerker die mij zou terug bellen moet vandaag niet werken. Nog maar een keer gemeld naar de 2 lijn. Nee die nemen geen contact met U op..... die hebben niet eens telefoon.
Dit is een uitspraak die ik natuurlijk niet geloof.

Mijn vertrouwen in xs4all is enorm gedaald, waar ik vroeger de techneuten aan de lijn kreeg die mij verder hielpen, krijg je nu enkel een helpdesk? te spreken, die niet meer de kwaliteiten heeft van vroeger, ik begin sterk te twijfelen of de reden van mijn keuze voor de "dure" xs4all nog wel valide is.

wordt vervolgt,

Joris Weijters
ICT infastructuur architect
Inter Access
 
molekuul
Zo maar even een update.

KPN heeft op afstand mijn Lijn na gemeten, en komen tot de conclusie dat deze in orde is..... ~2,5 km.
Er moest maar weer eens een monteur langs komen. een van Gideon, want daar doet XS4ALL zaken mee. De monteur van Gideon kwam langs, maar wist niet wat hij moest komen doen, het "standbeeld", de monteur, heeft daarop ongeveer 30 min met XSALL gebeld, en is weer gegaan. Blijkbaar heeft XS4ALL geen vertrouwen in de informatie verstrekking door hun klanten. maar goed, weer gebeld met XS4ALL wat de volgende stap gaat worden in dit debakel.

Eindelijk krijg ik een KPN monteur aan de lijn, hij heeft nformatie, waar mijn mond van open valt, Het misterie begin zich te ontrafelen, een van de vreemde dingen die ik opmerkte was dat het niet uitmaakt of ik mijn modem op ANNEX A of B zet. XS4ALL zegt dat het helemaal niet op ANNEX B kan werken, maar de KPN man heeft gekeken waar ik op aangesloten ben, en de kaart in de centrale stelt zich zelf in op ANNEX A of B afhankelijk van de vraag van de achterliggende lijn, wouw, hij weet er echt iets van af. Meteen een afspraak gemaakt om de volgende ochtend lang te komen, en zo kwam het dat donderdag ochtend 2 december, een verontschuldigende KPN monteur, hij was 15 min te laat vanwege het winterse weer, met meet apparatuur naar mijn lijn kwam kijken. Dat is vreemd, ik heb op zowel mijn 1ste paar, rood-blauw, als op het 2de paar, oranje-wit, een ADSL verbinding, ze klokken op de zelfde snelheid, en zijn beide instabiel....
Het spectrum ziet er redelijk uit, met wat spikes, maar dat komt meestal door de schakelende voedingen in de buurt. Toch maar ffen in het wijkverdeelpunt gaan kijken. Dit verdeelpunt is niet ver weg, aan de andere kant van de straat. Hier is echt maar 1 paar aangesloten. Dus stel ik de vraag:"is er geen kabel breuk, en/of overspraak, zullen we dit testen?
Ik wat meetsnoertjes gehaald, en eerst het aderpaar wit-oranje kort gesloten. Deze zijn goed, naar het wijkverdeelhuis is een weerstand van 40 Ohm. Dat ziet er goed uit. Nu blauw-rood. Hee deze geven geen gesloten verbinding, wat is hier aan de hand? nu verder testen, rood-wit, niets, rood-oranje, niets, het lijkt er sterk op dat rood niet is aangesloten, nu blauw-oranje, niets, maar wat is dat nu, als ik in huis blauw-oranje kortsluit, zit er in de centrale op blauw-rood een gesloten verbinding.
Het lijkt of dat er onder de grond, voor mijn huis waar mijn huis aansluiting op de kabel gelast is een fout is gemaakt.
Mijn ADSL lijn die binnen komt zit niet op blauw-rood, maar op blauw-oranje.

Alles bij elkaar heeft dit onderzoek een klein uurtje geduurd. Ik heb mijn modem op blauw-oranje aangsloten, en deze klokt in op ruim 18Mb met een ongekende stabiliteit.

Waarom heeft dit 5 weken moeten duren?, ik heb de eerste keer al aangegeven dat er een KPN monteur moest langs komen om mijn lijn na te kijken.

En denk je dat dit afgemeld wordt door XS4ALL? dan heb je het mis. Natuurlijk niet, XS4ALL hanteerd het principe: We don't call you, you must call us.

Inmiddels zijn mijn mailboxen en telefoon nummer administratief overgezet naar mijn nieuwe abbonement, en U raad het al ook hiervan heb ik geen bericht ontvangen,
Wel heb ik een factuur ontvangen voor een Internet start abbonement, maar ik had toch 2 maanden gratis internet?
Maar weer gebeld dus, en Ohja waar kan ik mijn gemaakte telefoonkosten naar XS4ALL declareren?
Ik citeer de accountmanager:"Doet U dit maar niet, het levert u toch niets op, wij vergoeden geen indirecte kosten als gevolg van het niet leveren van een dienst".
Waarbij ik nog zeg:"de telefoonkosten die ik wil declareren zijn de kosten die ik heb moeten maken om contact te leggen met XS4ALL om het probleem rondom de door jullie niet geleverde dienst verlening vlot te houden." de account manager vind dit indirecte kosten. dus ik moest deze maar niet declareren.

De totale telefoon kosten heb ik nog niet daar de telefoon rekening van december nog niet binnen is, maar ook hier zeg ik weer:

"Wordt vervolgt"


Joris Weijters
ICT infrastructuur architect
Inter Access
 
erikje38
Helaas ook ik heb enorme problemen met mijn verbinding.

Sinds ruim 1 week overgestapt van adsl naar vdsl, 7340 geiinstalleerd en sindsdien 4 a 5 x per dag uitvallende verbindingen (klapperende lijn)

Line attentuation van 19db receive en van 0db bij send
SNR 5db receive, 16db send.

nieuw modem ontvangen, geen verschil

Nu is er een afgelopen woensdag een ticket aangemaakt bij de KPN, ik ben benieuwd nog geen bericht gehad.

misschien ook een kabelfout in de straat.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verhuizen, het begin van een drama', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Guidion drama Algemeen : 3 20 apr 2016
Drama overstap en installatie Klacht over XS4ALL : 1 05 feb 2015
DRAMA INTERNET XS4ALL Algemeen : 5 01 mrt 2011
Advertentie