obey-robots.txt
22 Juni 2018, 07:07
Navigatie
Ledenenquête
XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen!

Ja.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Ja. 79% [151 stemmen]
79% [151 stemmen]

Nee.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Nee. 2% [4 stemmen]
2% [4 stemmen]

Maakt niet uit, ik download het wel van internet.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Maakt niet uit, ik download het wel van internet. 6% [11 stemmen]
6% [11 stemmen]

Niet van toepassing.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Niet van toepassing. 13% [24 stemmen]
13% [24 stemmen]

Stemmen: 190
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 jun 2012

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
XS4ALL Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken

Nummermelding ontbreekt op DECT handsets op FB7340

baloepit
Hi,

Twee panasonic dect toestellen probleemloos geregistreerd op mijn Fritzbox 7340, voorzien van de laatste officiele firmware. Bellen kan, gebeld worden ook... alleen zie ik geen nummermelding van degene die belt? Via panasonic basisstation op FON1 werkt het prima en ook zie ik de nummers netjes in de call lijst op de FB.

Moet ik iets activeren? Kan het überhaupt? Of is er een incompatibiliteit met mijn panasonic dect toestellen? (Of nog iets anders)

gr.

ArchStanton
Ik denk het laatste. Ik heb 3 tamelijk nieuwe KPN Chicago 800 (=Siemens Gigaset) toestellen aangemeld op de FB 7340 en 1 ouder toestel, een KPN Calgary. Op de Chicago's heb ik wel nummerweergave, op de Calgary niet. Ik kan in het DECT menu van de FB ook niets vinden waarmee je dit kan instellen, dus het zal wel aan de compatibiliteit liggen.

baloepit
Jammer... toestellen zijn nog geen jaar oud... aan de leeftijd kan het dus niet liggen ;-)

Dank voor je reaktie!

gr.

wbree
Tsja en zijn twee systemen om nummerweergave te genereren. Het Nederlandse DTMF en de rest van de wereld FSK! De meeste recente toestellen ondersteunen beide modes. Waarschijnlijk jou toestel, specifiek voor NL markt, alleen DTMF. Aangezien Fritz!box Duits is gebruikt deze FSK.

LuckyLuke
Google stuurde me naar dit forum omdat ik hetzelfde probleem heb na aanschaf van telefoon/televisie/internet via glasvezel. Na wat heen en weer gebel en gemail met xs4all waarbij geen of misleidende informatie werd gegeven en vrij hautain werd gereageerd (in de trant van ga zelf maar de fabrikant van de fritzbox mailen om te vragen hoe je je aftandse telefoon kan vervangen, wij vragen geen geld voor deze dienst dus wat klaag je) geconcludeerd dat:

1) Fritz!box 7390 (glasvezel versie) geen nummerweergave via dtmf (de standaard die o.a. door kpn wordt gebruikt) op de handset kan verzorgen. Je moet dus inloggen op het modem om te zien wie je gebeld heeft.

Landinstellingen veranderen maakt niet uit, misschien kun je via telnet bijgewerkte firmware gebruiken maar dat is me te experimenteel.

2) Er twee oplossingen zijn:

- oude basisstation in de meterkast zetten en op de fon aansluiting aansluiten
- nieuwe handsets kopen die het fsk systeem gebruiken

Frits
Onlangs heb ik een Gigaset C610 gekocht en deze aangesloten op de FritzBox 7340. De nummerweergave op de Gigaset werkte niet.

Het advies van Pixel (bedankt!) hierboven hielp wel. Ik heb het land ingesteld op Duitsland/Germany. De nummerweergave op de Gigaset doet het nu wel. Maar er is ook nog een snoertelefoon van KPN (Bordeaux 200HV) aangesloten op de FritzBox. De nummerweergave op de Bordeaux werkt niet meer als je telefonie op de FB instelt op Duitsland.

Mij is niet duidelijk wat het probleem hier nu is: is dit een probleem van Fritzbox op of Gigaset?

Frits

Access
Als ik het goed herrinner zijn er twee systemen, DTMF en FSK. Dat is de modulatie soort waarmee die fluittoontjes (nummer kiezen) werken. De telefoons werken met verschillende systemen. Kijk of er op 1 van de 2 telefoons een instelling te vinden is en verander deze. Wellicht moet je dan de landkeuze in de fritzbox weer ongedaan maken.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 09 2012 11:08:54:
Lees net dat wbree de verschillende modulatie soorten al heeft beschreven.
Gewijzigd door Access op 09 juni 2012, 11:08
Access

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nummermelding ontbreekt op DECT handsets op FB7340', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fritz!box 7581 en DECT Fritzbox 490 01 juni 2018, 10:30
FB7581 oplossing voor problemen Dect telefoon Siemens A400 en Synology apps Fritzbox 5 01 februari 2018, 09:41
FB 7340 voor DECT gebruiken icm FB 7581 Fritzbox 2 19 januari 2018, 11:34
nog DECT problemen na update? Fritzbox 112 14 januari 2018, 13:07
FritzBox 7581 en DECT Telefonie Klacht over XS4ALL 6 25 november 2017, 16:44
Goedemorgen bezoeker
FritzBox info
FritzBox infohttps://fritzbox-info.nl/
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Marcel05:49:26
| jabesse05:50:33
| Goudripf06:33:27
| richard0106:59:11
| tubejack07:05:12
| Prutser07:12:12
| RuudvanMunster08:06:22
| RobEdith08:33:08
| Satfreak196908:51:07
| ericje09:16:21
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

19 januari 2018, 08:44
Internet&telefoon weer down sinds ca 7:45 in Zwolle, anderen ook?

24 december 2017, 11:47
Is er een snelcode om de Fritzbox 7581 automatisch te herstarten ?

20 december 2017, 13:56
Melding in FB: DNS error.

20 december 2017, 13:53
Geen internet in Den Hoorn, Achterdijkshoorn 30 (2635 MK). En storingsnummer neemt niet op.

25 november 2017, 16:41
Heeft u een AVM 7581 Fritzbox gebruik dan de laatste firmware hiervoor: https://service.av
m.de/downloads/bet
a/fritzbox_7581/en
glish/
Firmware Beta Plus voor al uw 7581 perikelen.