obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Nummermelding ontbreekt op DECT handsets op FB7340
baloepit
Hi,

Twee panasonic dect toestellen probleemloos geregistreerd op mijn Fritzbox 7340, voorzien van de laatste officiele firmware. Bellen kan, gebeld worden ook... alleen zie ik geen nummermelding van degene die belt? Via panasonic basisstation op FON1 werkt het prima en ook zie ik de nummers netjes in de call lijst op de FB.

Moet ik iets activeren? Kan het überhaupt? Of is er een incompatibiliteit met mijn panasonic dect toestellen? (Of nog iets anders)


gr.
 
ArchStanton
Ik denk het laatste. Ik heb 3 tamelijk nieuwe KPN Chicago 800 (=Siemens Gigaset) toestellen aangemeld op de FB 7340 en 1 ouder toestel, een KPN Calgary. Op de Chicago's heb ik wel nummerweergave, op de Calgary niet. Ik kan in het DECT menu van de FB ook niets vinden waarmee je dit kan instellen, dus het zal wel aan de compatibiliteit liggen.
 
baloepit
Jammer... toestellen zijn nog geen jaar oud... aan de leeftijd kan het dus niet liggen ;-)

Dank voor je reaktie!

gr.
 
wbree
Tsja en zijn twee systemen om nummerweergave te genereren. Het Nederlandse DTMF en de rest van de wereld FSK! De meeste recente toestellen ondersteunen beide modes. Waarschijnlijk jou toestel, specifiek voor NL markt, alleen DTMF. Aangezien Fritz!box Duits is gebruikt deze FSK.
 
LuckyLuke
Google stuurde me naar dit forum omdat ik hetzelfde probleem heb na aanschaf van telefoon/televisie/internet via glasvezel. Na wat heen en weer gebel en gemail met xs4all waarbij geen of misleidende informatie werd gegeven en vrij hautain werd gereageerd (in de trant van ga zelf maar de fabrikant van de fritzbox mailen om te vragen hoe je je aftandse telefoon kan vervangen, wij vragen geen geld voor deze dienst dus wat klaag je) geconcludeerd dat:

1) Fritz!box 7390 (glasvezel versie) geen nummerweergave via dtmf (de standaard die o.a. door kpn wordt gebruikt) op de handset kan verzorgen. Je moet dus inloggen op het modem om te zien wie je gebeld heeft.

Landinstellingen veranderen maakt niet uit, misschien kun je via telnet bijgewerkte firmware gebruiken maar dat is me te experimenteel.

2) Er twee oplossingen zijn:

- oude basisstation in de meterkast zetten en op de fon aansluiting aansluiten
- nieuwe handsets kopen die het fsk systeem gebruiken
 
Frits
Onlangs heb ik een Gigaset C610 gekocht en deze aangesloten op de FritzBox 7340. De nummerweergave op de Gigaset werkte niet.

Het advies van Pixel (bedankt!) hierboven hielp wel. Ik heb het land ingesteld op Duitsland/Germany. De nummerweergave op de Gigaset doet het nu wel. Maar er is ook nog een snoertelefoon van KPN (Bordeaux 200HV) aangesloten op de FritzBox. De nummerweergave op de Bordeaux werkt niet meer als je telefonie op de FB instelt op Duitsland.

Mij is niet duidelijk wat het probleem hier nu is: is dit een probleem van Fritzbox op of Gigaset?

Frits
 
Access
Als ik het goed herrinner zijn er twee systemen, DTMF en FSK. Dat is de modulatie soort waarmee die fluittoontjes (nummer kiezen) werken. De telefoons werken met verschillende systemen. Kijk of er op 1 van de 2 telefoons een instelling te vinden is en verander deze. Wellicht moet je dan de landkeuze in de fritzbox weer ongedaan maken.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 09 2012 11:08:54:
Lees net dat wbree de verschillende modulatie soorten al heeft beschreven.
Gewijzigd door Access op 09 juni 2012, 11:08
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nummermelding ontbreekt op DECT handsets op FB7340', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Using separate VOIP Device with DECT Capable Fritz!Box Eigen telefoon netwerk : 1 22 apr 2021
Fritz!box 7581 en fritz dect 500 lamp Domotica : 7 20 apr 2021
Verkrijgbaarheid DECT 500 Fritzbox : 8 02 dec 2020
Android mobieltje als DECT telefoon gebruiken op Fritzbox 7590 Eigen telefoon netwerk : 11 23 aug 2020
Advertentie