obey-robots.txt
22 Oktober 2018, 11:38
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen!

Ja.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Ja. 77% [162 stemmen]
77% [162 stemmen]

Nee.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Nee. 2% [4 stemmen]
2% [4 stemmen]

Maakt niet uit, ik download het wel van internet.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Maakt niet uit, ik download het wel van internet. 6% [13 stemmen]
6% [13 stemmen]

Niet van toepassing.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Niet van toepassing. 15% [31 stemmen]
15% [31 stemmen]

Stemmen: 210
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 jun 2012

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
XS4ALL Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Problemen met digitale televisie van XS4ALL. Problemen met digitale ontvangers; Motorola Vip 1853. Problemen met opnemen bewaren van, herhaalde opnames, series.
 Onderwerp afdrukken

Geluid valt weg tijdens kijken of bij wisselen van zender

Mennies
Hallo,
Ik heb al vanaf het begin, maart 2015, last van het wegvallen van het geluid. (Arcadyan 2260, Philips tv en Sonos Playbar. Alles in een pakket,Glasvezel)

In samenwerking met een technicus van xs4all alles al heb geprobeerd:
Omruilen tv ontvangers van boven en beneden, ander glasmodem, andere kabels (toslink, HDMI enz), andere kabel tussen Sonos playbar, andere netwerkkabel tussen fritzbox en ontvanger, enz.
XS4ALL geeft aan dat ze het ook niet meer weten. Ik heb wel gevraagd of er nog mogelijkheden zijn bij een eventuele expert afdeling, maar die hebben ze niet (aldus de gesproken technicus).

Na wat zoeken kwam ik er achter dat bij andere providers die precies dezelfde tv ontvanger gebruiken, dit probleem ook veel voor komt.
XS4ALL zegt dat het probleem bij mij ligt en het niet aan hun apparatuur, dit is vreemd als ik lees dat de problemen dus ook bij andere (providers) voor komt

Ik heb nog met Sonos gebeld en die geven aan dat het kan liggen aan het wisselen tussen digitaal Stereo, dd5.1 en DTS. De oplossing zou kunnen zijn, de ontvanger alleen nog stereo te laten doorgeven en verder niets, maar die instelling heb ik niet kunnen vinden in de Arcadyan 2260.

Heeft iemand nog ideeen?
 
SUNDraK
Hallo Menies,

De audio optie die Sonos als suggestie gaf, is inderdaad niet terug te vinden.

playbar heeft issues met de binnenkomende audio stream met bepaalde tv/devices, dus het is niet een specifiek Arcadia -> playbar probleem
(https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1931)

Maar om dit goed uit te sluiten, adviseer ik het op een andere device/TV ter test via de toshlink te testen.

Mocht het dan wel goed werken. dan kan dit misschien opgelost worden
met een audio -> optical adapter
(http://www.ebay.nl/itm/Analog-to-Digital-Optical-Coaxial-Toslink-Signal-Audio-Converter-Adapter-RCA-L-R-/200953262454)
via de audio out van de Arcadyan naar de adapter en de adapter zet het om in een digitale signaal

Uiteraard kan ik geen garantie geven dat dit wel goed werkt op een playbar.
 
Mennies
Dank je,

Goed om te weten, maar ik gebruik de HDMI tussen ontvanger en TV. Dan digitaal van TV naar Sonos.
De TV heeft geen last van de wisselende signalen, maar die zet waarschijnlijk alles terug naar stereo voor de TV luidsprekers.
Ik zou eventueel de hoofdtelefoon aansluiting op het door jou genoemde kastje kunnen zetten en dan via toslink naar de Sonos. Ik ga eens kijken.
Natuurlijk wel jammer voor de andere signalen die wel optimaal binnen komen (zonder hikken of wegvallen), zoals de dvd-speler en de Asus oplay mini(mediaplayer).

Voorlopig heb ik het TV geluid weer alleen via de TVspeakers en de mediaplayer via toslink op de Sonos.
Als ik het kastje binnen heb, laat ik weer wat van mij horen, of eerder als er nog andere ideeën zijn. (Kan soms toch wel een week of wat duren via eBay)
Groeten M
 
SUNDraK
Als het niet altijd voorkomt, kan het ook aanhet programma liggen.
Als voorbeeld het nieuws (nos) wordt (nog) niet in HD uit gezonden het kan zijn dat de audio stream er van ook anders is.
Mischien een idee om te kijken welke programmas/zender het wel (altijd) goed werkt.

Ben benieuwd of de adapter een oplossing bied.
 
Mennies
Dat is precies het probleem. Als je van zender wisselt, vooral bij npo 123 naar RTL enz, dan ga je van digitaal stereo naar dd5.1 of DTS. Daar kan niet alle apparatuur mee overweg, sterker nog, er zijn best veel apparaten die hier last mee hebben als ik de verschillende forums lees.

Ik hoop dat Arcadyan een mogelijkheid gaat toevoegen om te kiezen dat alleen digitaal stereo uit gestuurd kan worden (en vele met mij)
Philips TV, Sonos Playbar, Asus O!Play Mini Plus, Panasonic DVD
 
Mennies
Ik heb inmiddels het kastje binnen gehad, maar dit bleek defect. We moeten dus nog even wachten tot de nieuwe binnen is.

Misschien heeft iemand anders nog een idee.
Misschien een verborgen menu in de Arcadyan waar ik PCM kan instellen??

Hopelijk binnenkort meer.
Philips TV, Sonos Playbar, Asus O!Play Mini Plus, Panasonic DVD
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geluid valt weg tijdens kijken of bij wisselen van zender', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV signaal valt geregeld kort weg TV Problemen 2 18 augustus 2018, 22:56
TV kijken via de App Wat ontbreekt er op dit forum? 1 12 juni 2018, 10:50
Geluid tv wordt hard en zacht TV Problemen 2 05 mei 2018, 18:16
Radio valt regelmatig weg. Algemeen 1 30 september 2017, 16:27
Geluid weg op commerciële HD kanalen TV Problemen 1 01 mei 2017, 17:00
Goedemorgen bezoeker
FritzBox info
FritzBox infohttps://fritzbox-info.nl/
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| jo00:29:23
| chrisvi00:55:32
| jsmith01:05:35
| lsluijter01:11:28
| fwteb01:20:56
| Fritzz01:40:15
| INendels02:07:59
| Wim02:18:27
| chefke02:21:11
| Access02:30:21
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 september 2018, 01:06
test

19 januari 2018, 08:44
Internet&telefoon weer down sinds ca 7:45 in Zwolle, anderen ook?

24 december 2017, 11:47
Is er een snelcode om de Fritzbox 7581 automatisch te herstarten ?

20 december 2017, 13:56
Melding in FB: DNS error.

20 december 2017, 13:53
Geen internet in Den Hoorn, Achterdijkshoorn 30 (2635 MK). En storingsnummer neemt niet op.