obey-robots.txt
17 November 2018, 05:14
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen!

Ja.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Ja. 77% [164 stemmen]
77% [164 stemmen]

Nee.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Nee. 2% [4 stemmen]
2% [4 stemmen]

Maakt niet uit, ik download het wel van internet.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Maakt niet uit, ik download het wel van internet. 6% [13 stemmen]
6% [13 stemmen]

Niet van toepassing.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Niet van toepassing. 15% [32 stemmen]
15% [32 stemmen]

Stemmen: 213
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 jun 2012

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
XS4ALL Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Geef hier je wensen aan. Wat ontbreekt er?
Email gebruik
Blij met nieuwe email site Blij met nieuwe email site 0%[0 stemmen]
Niet blij met nieuwe email site Niet blij met nieuwe email site 100%[3 stemmen]
Merk geen verschil Merk geen verschil 0%[0 stemmen]
Totaal aantal stemmen : 3
 Onderwerp afdrukken

Email gebruik via nieuwe site

Rob de Groot
Indien email benaderd via roundcube en webmail zijn nu gelijk aan elkaar. Indien email werd benaderd in webmail stonden daar contacten welke niet bij contacten stonden die via roundcube mail waren geopend.
Lijkt een verbetering, dat is het niet maar dat is persoonlijk, ik maakte dankbaar gebruik van beide mogelijk heden om mijn email te benaderen.
Echter, door het constante gebruik van mogelijkheden bleek ook dat de benadering via https://webmail.xs4all.nl/plugins/xs4all_ op tablet enkele voordelen heeft:
Het lezen en schrijven van tekst kon worden vergroot,
de knoppen om te mailen waren makkelijker te bedienen
bij het schrijven komt je toetsen bord over de site, in de "oude" benadering via https://webmail.xs4all.nl/plugins/ gaf dit geen probleem.
delen van de site konden uit beeld geplaatst worden door kolommen op de voor ons juiste plek of breedte te zetten,
en zo zijn er nog meer verschillen die wel via de "oude" benadering van mail waren.

Dus op dit moment is niet elke verandering een verbetering, lijkt mij dat er geen gebruikers ervaringen van benadering via roundcube op iphone en/of tablet zijn gebruikt.

per saldo, zijn er gebruikers die geen problemen ondervinden om email te lezen - schrijven - beantwoorden enz op een tablet en of iphone?

Wij zijn wat ouder, moeten altijd de tekst vergroten om te kunnen lezen en als we op een iphone of tablet een bericht willen schrijven valt het toetsenbord over alle belangrijke delen of anders gezegd niet belangrijke delen van de site blijven in beeld en verhinderen een goed gebruik.
 
boerkees
Heb net een email naar XS4ALL gestuurd:
_____________________________________
Jongens toch!

Wat maken jullie ons nou? Hebben jullie de webmail aangepast, is die totaal onbruikbaar op een smartphone!

Elk zichzelf respecterende websitebouwer zorgt dat interactieve websites ook mobiel te gebruiken zijn, eventueel door meteen door te linken naar een voor mobiel gebruik geoptimaliseerde versie van de website.
Vergelijk eens de sites ns.nl nl m.ns.nl.
Als je op de mailpagina bent, wordt de linkerhelft in beslag genomen door de mappenlijst waardoor je de smart wel horizontaal moet houden.
Daar is goed mee te leven.
Boven heb je dan links de icoontjes 'Vernieuwen' tot en met 'Meer'. Dat past er precies op. Echter rechts heb je twee treklijstjes 'Allemaal' en het zoekveld. Die worden ook getoond maar komen over de icoontjes van links te liggen zodat die onbruikbaar zijn geworden.
Instellingen aanpassen is helemaal grappig: in een venstertje waarin net een half woord past, moet je de inhoud van dat venstertje heen en weer schuiven om de tekst te lezen en daarna proberen het vinkvakje te localiseren...

In al de tijd dat ik bij XS4ALL ben (dat is niet zo lang na de overgang van Hactic naar XS4ALL) heb ik zoiets nog nooit meegemaakt.

Wij zullen toch niet de enige zijn in jullie klantenbestand die uitsluitend webmail gebruiken en geen email-app op onze smartjes????

Er zijn goede boeken geschreven over het bouwen van een bruikbare user interface met verschillende browsers, besturingssystemen, hardwares.
Daarin wordt men als het goed is, op het hart gedrukt om de site vooral onder de meest voorkomende omgevingen uit te testen.
De nieuwe mail-interface lijkt heel sterk op de roundcube en die hebben jullie toch jaren kunnen uittesten??

Nu kunnen we alleen thuis op de desktop onze email controleren.

Wat ons betreft een hele dikke onvoldoende.

Met vriendelijke groet,
__________________________________-

Wij zijn in ieder geval erg ontevreden over de webinterface op een mobiel. Op mijn desktop (Firefox onder Linux) is er wel goed mee te werken.
Ben benieuwd of er een bruikbare mobiele versie komt...
 
GH
Beste "boerkees",

Graag sluit ik mij aan bij uw opmerking "Wij zullen toch niet de enige zijn in jullie klantenbestand die uitsluitend webmail gebruiken en geen email-app op onze smartjes????"

Vandaag heb ik de volgende e-mail naar xs4all gestuurd, nadat ik van een helpdeskmedewerker een e-mail had ontvangen met o.a. de uitspraak
"Vervelend, dat de nieuwe Webmail niet voldoet aan uw wensen.
De helpdesk van XS4ALL kan niet ingaan op de contractbreuk, die u suggereert. In de algemene voorwaarden staat: "XS4ALL behoudt zich in dit verband (onder andere) het recht voor procedurele en technische wijzigingen en/of verbeteringen ten aanzien van de Dienst(en) en procedures door te voeren."
_______________________________________________________________________________

Aan: Jurisch deskundige Xs4all
CC: XS4ALL Helpdesk - ............
Van: ,,,,,,,,,,, relatienummer ............ vanaf 2005 (10 jaar!)

Betreft: Xs4all dreigt per 01-08-2015 haar leveringscontract voor "secure webmail" niet meer na te komen.


Geachte juridisch deskundige,

Indien Xs4all per 01-08-2015 stopt met de levering van "secure webmail" via haar "oude webmail" (Squirrelmail), dan verzuimt Xs4all haar contract (bijlage 1 en 2) met mij na te komen.
Reden:
De nieuwe webmail (zelfs de "Roundcube clasic) werkt NIET op mijn Android-gsm en ONVOLDOENDE op mijn Android-tablet.
Alle alternatieven aangedragen door Xs4all in de periode van 24-06-2015 t/m 22-07-2015 (bijlage 3) heb ik uitvoerig geprobeerd. Maar ze hebben helaas niet tot een resultaat geleid dat voldoet aan de "Algemene voorwaarden" van Xs4all in combinatie met het contract met Xs4all voor levering van "secure webmail"(bijlage 1 en 2).

Gewenste oplossing:
Nakoming van het contract door de "secure webmail" via de "oude webmail" (Squirrelmail) beschikbaar te blijven stellen, totdat de "nieuwe webmail" (Roundcube) minimaal hetzelfde resultaat geeft als de "oude webmail" (Squirrelmail) zowel op mijn Android-gsm als mijn Android-tablet.

Graag ontvang ik van u een juridisch compleet onderbouwd antwoord, Want de laatste e-mail van de helpdesk (22-07-2015) is ongeschikt om voor te leggen aan de juridische afdeling van de Consumentenbond. Betreffende e-mail geeft zelfs een niet-terzake-doend advies voor "laptop", want ik heb uitsluitend vragen gesteld over gsm en tablet.
Bij voorbaat hartelijk dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

..........
___________________________________________
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Email gebruik via nieuwe site', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Nieuwe bugs 7581 fritz 7.01 Fritzbox 3 15 november 2018, 22:41
Er is weer een nieuwe Fritz!Box 7490 en 7590 BETA update. Fritzbox 13 28 juli 2018, 13:39
Nieuwe update repeater 1750E Fritzbox 3 04 januari 2018, 19:20
Gebruik 1 kabel en switch voor zowel internet en tv XS4ALL Glasvezel diensten 3 20 november 2017, 13:53
Abo internet xs aanpassen via site Algemeen 21 10 november 2017, 11:16
Goedenacht bezoeker
FritzBox info
FritzBox infohttps://fritzbox-info.nl/
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| jo04:04:11
| pveeken04:31:31
| sukkel04:53:01
| Arjan2305:21:51
| tubejack05:40:59
| meppele05:48:06
| lsluijter06:04:43
| Knoorwagen06:21:13
| Dect07:23:42
| helderzicht07:32:09
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 september 2018, 01:06
test

19 januari 2018, 08:44
Internet&telefoon weer down sinds ca 7:45 in Zwolle, anderen ook?

24 december 2017, 11:47
Is er een snelcode om de Fritzbox 7581 automatisch te herstarten ?

20 december 2017, 13:56
Melding in FB: DNS error.

20 december 2017, 13:53
Geen internet in Den Hoorn, Achterdijkshoorn 30 (2635 MK). En storingsnummer neemt niet op.