obey-robots.txt
10 December 2018, 09:41
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen!

Ja.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Ja. 77% [167 stemmen]
77% [167 stemmen]

Nee.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Nee. 2% [4 stemmen]
2% [4 stemmen]

Maakt niet uit, ik download het wel van internet.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Maakt niet uit, ik download het wel van internet. 6% [13 stemmen]
6% [13 stemmen]

Niet van toepassing.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Niet van toepassing. 15% [32 stemmen]
15% [32 stemmen]

Stemmen: 216
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 jun 2012

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
XS4ALL Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Fritz!Box 7581 + NAS Synology DS214se

FritzBox7581
Ik had als klant van XS4ALL problemen met mijn Fritz!Box 7360 en deze is omgeruild voor een Fritz!Box 7581. De 7360 heb ik nog niet teruggestuurd omdat ik eerst zeker wil zijn dat alles met de 7581 goed functioneert.

Probleem
NAS wordt door 7581 niet herkend.
Bij het opstarten van de NAS gaat het LAN lampje op de NAS niet branden. Als ik de 7360 aansluit wel.

Situatie
NAS teruggezet naar de fabrieksinstellingen. (Op aanraden van XS4ALL. Alles opnieuw instellen is niet fijn, maar ik ben prima geholpen en XS4ALL heeft uitstekend meegedacht.)
Fritz!Box 7581 in gebruik genomen met fabrieksinstellingen. (Er bestond geen andere mogelijkheid i.v.m. eerste ingebruikname.)
NAS hoeft van buitenaf niet bereikbaar te zijn, alleen via LAN. Geen MyFritz! - account aangemaakt tijdens de installatie van de 7581.
NAS aangesloten op LAN poort 1 van de 7581.

Ondernomen acties
Diverse poorten op de 7581 geprobeerd.

Diverse UTP kabels tussen NAS en 7581 geprobeerd.

Als ik een laptop met een ethernetkabel direct aansluit op de NAS en de software Synology Assistant gebruik wordt de NAS herkend met een 169.XX.XX.XX adres. Als ik de laptop een vast IP adres geef in dezelfde range verloopt de communicatie tussen laptop en NAS vlekkeloos. Via de WiFi verbinding op dezelfde laptop kon DSM 6.0.2 gedownload worden en de NAS zodoende van het nieuwste besturingssysteem worden voorzien.

Op aanraden van XS4ALL de NAS een vast IP adres gegeven onder de 20 (192.168.178.15) in dezelfde range dan de 7581. Het LAN lampje van de NAS brandt nog steeds niet, ook niet na een reboot.

Op eigen initiatief de NAS bekend gemaakt op de 7581 bij >Home Network >Home Network Overview >Tab Network Connections met hostname, IP adres en MAC adres.
Aangevinkt:
Always assign this network device the same IPv4 address
Allow this network device to open ports for sharing via the Port Control Protocol (PCP, RFC6887) or UPNP.
Access profile: unrestricted

Het LAN lampje van de NAS brandt nog steeds niet, ook niet na een reboot van de NAS.

Op eigen initiatief een backup van de 7360 gemaakt en deze willen importeren op de 7581. Geboden opties: telefooninstellingen en telefoonboek (ik heb geen vaste telefoon), SSID en WPA encryptie. Meer niet. Import afgebroken i.v.m. geen toegevoegde waarde.

Het verhaal wordt van kwaad tot erger en daarom wil ik terug naar het begin. Waarom wordt de NAS in een DHCP situatie niet door de 7581 herkend en door de 7360 wel?

"Wellicht wachten op een firmware update voor de 7581" is wat ik meerdere malen door de telefoon heb gehoord (ook door AVM) en wat ik ook op dit forum lees.

XS4ALL verwijst mij nu door naar AVM i.v.m. "U sluit een apparaat aan die wij op basis van "Best Effort" supporten, AVM zou er alles van moeten weten" etc. en AVM stuurt mij allerlei documentatie toe die ik op hun website al heb gelezen.

Het aansluiten van een NAS lijkt me geen rocket-science, maar heeft me wel in soort van impasse doen belanden.

Beste forumleden (als u helemaal tot hier gekomen bent, pfff...)

--> wat zie ik over het hoofd, wat kan ik nog doen?
Gewijzigd door FritzBox7581 op 12 december 2016, 20:52
Fritz!Box 7581 - Fritz!OS 06.54
Synology DS214se - DSM 6.0.2

fmrama
Heb je dit al gevonden.
https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7581/knowledge-base/publication/show/1364_Kan-geen-toegang-krijgen-tot-opslag-NAS-die-is-geconfigureerd-als-netwerkapparaat/

FritzBox7581
Bedankt voor je reactie!

Die handleiding had ik nog niet gevonden, maar het vervelende / verwarrende is, dat de Fritz!Box zelf ook een stukje NAS-opslag beschikbaar stelt. En daar heeft deze handleiding betrekking op.

FritzBox7581
Analyseren is ook nog een vak apart ;-)

NAS + oude modem = verbinding
NAS + nieuwe modem = geen verbinding
--> probleem ligt bij het modem.

Nu lees ik in een andere handleiding van AVM: "Als het andere netwerkapparaat (lees: laptop) toegang heeft tot de FRITZ!Box en de internetverbinding van de FRITZ!Box kan gebruiken (dit is het geval), dan wordt het probleem niet veroorzaakt door de FRITZ!Box."

Tsja... Think

fmrama
Nog iets ms.
https://service.avm.de/help/en/FRITZ-Box-7581/016/hilfe_speicher_einstellungen

FritzBox7581
Wederom bedankt voor het meedenken, maar ook dit gaat om de optie FRITZ!NAS en heeft daarom geen betrekking op de NAS Synology DS214se.

pwb
Hoor graag of het lukt. (Intussen: succes!)

Sta op het punt voor het eerst een NAS aan te schaffen (DS216j), en heb dan wegens een te kort aan LAN-poorten om m'n oude 7340 een andere model nodig. Nu lees ik dat ik bij contractverlenging een 7581 kan krijgen. Maar dan moet dat natuurlijk wel in combi gaan werken...

(of is het handiger om er een losse router tussen te pluggen?)

FritzBox7581
Het is mij helaas nog niet gelukt. Na veel bellen en mailen heb ik de conclusie getrokken dat ik op nieuwe firmware moet wachten. Het Duits/Engelstalige in de Fritz!Box duidt daar in ieder geval wel op. Maar belangrijker: als je de Synology NAS in fabrieksinstellingen aansluit op de Fritz!Box in fabrieksinstellingen, dan moet er toch iets gebeuren. Niet dan? Nieuwe firmware zou ook goed verklaren waarom zowel XS4ALL als AVM me op dit moment niet kunnen helpen.

Als test nog een router er tussen pluggen zou een optie kunnen zijn. Ik persoonlijk moet de 7360 eigenlijk terugsturen en zou dat wel een knullige oplossing vinden om een zéér gangbare Synology NAS aan de praat te kunnen krijgen.

MKO
Heb je al geprobeerd om de ethernet snelheid zelf vast in te stellen (dus fast ethernet of gigabit en HD of FD) op zowel de Fritz!Box als de Synology?
Soms gaat de handshake tussen twee devices niet goed en komen ze niet tot de zelfde instellingen en dan werkt het niet of niet goed.
Gewoon met de hoogste instelling beginnen (gigabit FD) en kijken of ze elkaar dan wel willen zien.
Een klein switchje ertussen kan natuurlijk ook...

FritzBox7581
Dat is een goede tip! Die ga ik zeker proberen!

L1uwZuS

Met de hoogste snelheid was ik zo te zien al begonnen, al moet ik dat nog wel checken op de Synology NAS. N.B.: de NAS had ik op de 7360 op poort 1 aangesloten omdat deze geconfigureerd kan worden naar 1GB.

Doel je m.b.t. de oplossing van een extra switch op het feit dat de router niet de juiste verbinding direct aan de NAS kan geven maar wel aan de switch die het op zijn beurt weer doorgeeft aan de NAS?

Met andere woorden:

Fritz --> NAS = niet OK
Fritz --> switch --> NAS = OK

Anyway: thanks man!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!Box 7581 + NAS Synology DS214se', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fritz!OS: 07.01 Klacht over XS4ALL 6 08 december 2018, 17:31
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox 3044 08 december 2018, 16:56
Fritz!OS 7 Fritzbox 192 07 december 2018, 19:26
fritzbox 7581 en SSL Fritzbox 2 07 december 2018, 15:29
Na update 7.01 op 7581 steeds spooktelefoontjes Fritzbox 6 04 december 2018, 17:38
Goedemorgen bezoeker
FritzBox info
FritzBox infohttps://fritzbox-info.nl/
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| harjans00:20:59
| chrisvi00:22:47
| Wim106401:35:37
| RonWitman08:46:48
| sensensens10:36:45
| Dect11:36:02
| chefke12:00:36
| gerbenh13:23:55
| richard0114:06:12
| Fritzz14:56:58
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 september 2018, 01:06
test

19 januari 2018, 08:44
Internet&telefoon weer down sinds ca 7:45 in Zwolle, anderen ook?

24 december 2017, 11:47
Is er een snelcode om de Fritzbox 7581 automatisch te herstarten ?

20 december 2017, 13:56
Melding in FB: DNS error.

20 december 2017, 13:53
Geen internet in Den Hoorn, Achterdijkshoorn 30 (2635 MK). En storingsnummer neemt niet op.