obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Fritz!Box 7581 + NAS Synology DS214se
Fritzbox7581

Misschien toch even in de Synology zoeken bij de configuratie van het netwerk naar de IPv6-standaardgateway en die waarden invullen waar je hierboven allemaal nullen hebt gezet.
Wellicht gaat het werken.[/quote]

Bedankt voor de tip! Op IPv6 zou ik me later kunnen focussen als het switchje dat ik straks ga halen geen soelaas biedt. Bij het vergelijken van de Fritz!Boxen kwam ik dezelfde instellingen tegen (met andere IP adressen uiteraard) dus zou een check op de Synology NAS een goede zijn inderdaad!

pwb
Al succes met het aansluiten van de NAS? Hoor graag als het is gelukt (ivm met eigen update-plannen)

Fritzbox7581
HET IS OPGELOST!

Mijn excuses voor de (erg) late reactie, maar de oplossing van het probleem was zoals sommigen al aangaven het plaatsen van een switch tussen de FritzBox en de NAS. Toch denk ik ook dat het IPv6 protocol hier ook mee te maken heeft getuige de volgende printscreen:

IP6u9BX

Links onderin wordt daar volgens mij een IPv6 IP-adres weergegeven.

De procedure bij gebruikmaking van http://find.synology.com is:
- Host vaststellen
- Wachten op 192.168.178.XX
- Wacht op 2001: etc.
- Inlogscherm

Ik heb de 2e of 3e keer een ander adres dan 2001: etc. voorbij zien komen maar nu blijft het telkens het 2001: etc. adres.

Het nieuwe jaar (ik heb de switch zojuist pas aangesloten) is dankzij jullie goed begonnen, ik hoop dat dit voor de rest van het jaar met andere dingen ook zo blijft gaan!

Toch blijf ik het ietwat teleurstellend vinden dat zowel AVM als XS4ALL mij hier niet bij heeft kunnen helpen. De support van XS4ALL was zoals ik eerder liet weten uitstekend te noemen. De support-medewerker nam alle tijd, dacht goed mee, etc. Maar dit alles heeft niet geleid tot de oplossing van het probleem. De support van AVM vond ik om te janken. Ik belde op en kreeg een handleiding toegestuurd. "Als u die handelingen heeft uitgevoerd en het probleem is niet opgelost, dan helpen we u verder". Je gelooft het misschien niet, maar die handleiding begon met: "Stop de stekker van de Fritz!Box in het stopcontact" of in woorden van deze strekking. Een kwestie van totaal niet meedenken, zeer scriptmatig / procedureel een incident in behandeling nemen en dan ook nog handleidingen sturen die op de website bekeken kunnen worden. Je belt voor bijvoorbeeld stap 11 waar het mis gaat en je krijgt een handleiding toegestuurd van stap 1. Echt schandalig!

Hoe dan ook wil ik iedereen een uitstekend nieuwjaar wensen en wil ik met name iedereen hartelijk bedanken die een bijdrage aan dit topic heeft geleverd!!! Thumbs Up

P.S. Voor wie het interessant vindt: de tussen-geplaatste switch heb ik bij de (verschrikkelijke) Media Markt gehaald. Het betreft een 5-Port Gigabit Desktop Switch van TP-LINK, model no TL-SG105. Ik was er €24,90 voor kwijt. Ongetwijfeld zullen er veel betere switches te koop zijn, maar het meest belangrijke vind ik dat hiermee het probleem is opgelost.

NOGMAALS BEDANKT!

Gewijzigd door Fritzbox7581 op 01 januari 2017, 11:08

Leo
Heb hezelfde probleem met de 7581 als iedereen. XS4ALL bevestigd nu eindelijk dat er een issue is, maar kan niet aangeven op welk termijn een oplosding komt. AVM is niet echt begaan met zijn gebruikers, dat merk je met de gebrekkige support en/of reacties. Hiervoor had ik een 7490, deze werkte heel goed en had een sterkere wifi dan de 7581.

Al met al een trage reactie vanuit AVM en geen druk vanuit XS4ALL naar de AVM. De klant moet maar wachten met daarbij de probleem niet goed gebruik te kunnen maken van telefoon en internet.

Tongkat
Ik ben van KPN (Experia) naar XS4All overgestapt, juist omdat ik veel problemen met de Experiabox van KPN ondervond. Van de week de Fritzbox 7581 ontvangen. In mij situatie heb ik een Synology NAS DS 716+ draaien die ik van buiten moet kunnen benaderen. Na wat instellingen op de Fritzbox en in DSM van de NAS heb ik het geheel vlekkeloos draaien, zonder switch en ook met IPV6. Hoe? Op de Fritzbox maak je een poortsharing aan van die pakketten de die je van buiten op je NAS wil benaderen. In je DSM maak je in je Firewall regels aan wie er van buiten in bij je NAS mogen komen. De regels kunnen poorten zijn en ook IP adressen.

Fritzbox7581

Tongkat schreef:

Na wat instellingen op de Fritzbox en in DSM van de NAS heb ik het geheel vlekkeloos draaien, zonder switch en ook met IPV6.

Heb je alleen aanpassingen gedaan om de NAS van buitenaf te kunnen gebruiken of heb je ook specifieke instellingen ingesteld t.a.v. geen switch en met IPv6?
Als ik de switch er tussenuit kan halen, doe ik dat namelijk liever.

Fritzbox7581

dikkedikkie schreef:

[quote]Tongkat schreef:

...bij mij gooit deze fijne fritzbox a 300 euro continu de poorten weer dicht.
Om gek van te worden

Wat het bij mij is weet ik niet, maar nu blijft ook de TV soms hangen. Dat is echt nieuw voor mij.

Tongkat
Beste Fritzbox7581,

Indien je wenst wil ik wel even naar de settings van je Fritsbox kijken.

Tongkat
Geen extra instellingen. Iedere willekeurige switch zou moeten werken. Althans bij maakt het niet uit met of zonder switch.

Tongkat
Hoeveel duidelijker wil je het hebben? Wil je een stap voor stap instructie voor de Fritzbox en de Synology?

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!Box 7581 + NAS Synology DS214se', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 465 19 feb 2020
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3771 15 feb 2020
Fritz!box repeater: wordt dect ook gerepeated? Fritzbox : 6 15 jan 2020
Fritz!Box 7590 en TV werkt slecht TV Problemen : 31 15 jan 2020
Fritz 7590 Bridge Mode XS4ALL met eigen modem/router : 8 12 nov 2019