obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Fritz!Box 7581 + NAS Synology DS214se
Marcel

De tv BLIJFT TEGENWOORDIG (SINDS GISTER) OOK HANGEN EN BIJ TERUGKIJKEN TUSSENTIJDS OPNIEUW LADEN...sorry caps

Ik voel met je mee....dit forum is niet van Xs4all maar dit een forum voor gebruikers van diensten van Xs4all.

Tongkat
De stappen om Port Sharing (port forwarding) in de Fritzbox te activeren.
Ingelogd in de Fritzbox 7581:
Internet
Permit Access
Add Device for Sharing en vervolgens in de keuze menu de naam van je Synology NAS. Het ipv4, ipv6 en MAC adres worden automatisch ingevuld. In hetzelfde scherm selecteer je dan New Sharing. In het popup scherm kies je Port Sharing. Nu kun je de aplicaties met hun poortnummers ingeven en kies dan voor Enable Sharing via IPv4 en IPv6. —> OK
De eerste share is nu aangemaakt.
Herhaal dit voor alle Aplicaties/programma's die je van buiten wil benaderen.
Suc6.

Tongkat
Heb jij toevallig indepent port sharing op enabled staan?

Fritzbox7581
@Tongkat: bedankt voor je hulp, maar de instellingen op de FritzBox controleren is waarschijnlijk niet nodig. Ik zal de switch er gewoon eens tussenuit halen en kijken wat het resultaat is.

@DikkieDik: ik heb dus ook problemen met de TV, blijven hangen e.d. Wèl weer leuk is dat er een XS4ALL Televisie app te downloaden is in de Apple store / Google Play store. Na het downloaden dien je je abonnementsnummer op te geven en je pincode* en kun je XS4ALL TV kijken waar je wil.

*Kijk voor deze gegevens in Mijn XS4ALL, "Televisie" in de linker kolom.

Of de app ook blijft hangen weet ik nog niet, haha.

Voor wie het misschien nog niet wist.

kevertje
Ik heb dit onderwerp gevolgd en van alles geprobeerd :

DS213 met FRITZ 5490 heeft hetzelfde probleem.

Ik heb de synology achter een Cisco 208 switch gezet maar ook dat hielp niet. Wifi adapter in de Synology is de oplossing maar dat performed voor geen meter.
Als ik de synology direct aan de laptop hang gaat alles als een speer.

Gek genoeg : als ik de synology aan de switch of fritz hang dan werkt het voor eventjes, maar na verloop van tijd stopt zelfs een PING.

Wat nu ? Een extra router er tussen lijkt wat overdreven ? Zit het in de Fritz of in de Synology ?

Ik heb een statisch ipv4 adres op de Synology, al jaren trouwens.
Ipv6 heb ik uitgezet, wellicht helpt dat nog maar ook dat is onveranderd in al die jaren.

Synology support geeft me de optie om een factory reset te doen van de synology, dat kan maar ik geloof het allemaal niet zo.

Fritzbox7581
Ik zou zeggen dat het probleem in de FritzBox zit omdat de problemen bij mij zijn ontstaan toen de FritzBox werd geswopt. De oude had ik nog niet teruggestuurd en als ik die weer aansloot had ik nergens last van.

Een haperende TV is er overigens wel bijgekomen. Er zijn tijden geweest dat de router zich 26x per dag aanmeldde bij XS4ALL / eruit klapte. En dat lijkt nu terug te zijn :-(

kevertje
Ik zit sowieso naar de Fritz te kijken en het grappige is :

de 5490 zit met poort 2 aan een cisco switch.
Achter die switch zit :

Synology
2 ontvangers voor televisie
zonnepanelen omvormer

en ik had er 2 raspberry pi's achter hangen.

Alles werkt prima, zelfs http:// naar de switch , en naar de PI's
Waarom werkt dan een simpele http:// naar de Synology niet ?
Het is echt idioot. Ik kan de Synology wel pingen. Maar dat is het enigste.

Twijfel om een goedkopere switch te proberen of een Cisco ASA die ik nog heb liggen er tussen te gooien. Maja... het zou niet moeten

kevertje
Ik ben weer iets verder :

Als ik via een bedraad netwerk naar de SYNOLOGY ga werkt het.
Op zich logisch : dan bypass ik de Fritz want ik heb er een switch aanhangen.
(inmiddels een TP link switch, maakt uiteraard geen verschil)

Dus Fritz WIFI > bedraad Synogy > geen cifs ,geen webgui
En bedraad laptop via switch naar Synology > alles werken

tubejack
Zowel bedraad als WiFi geen probleem. 2 van mijn Synology NASsen zijn direct aan de 7581 aangesloten. Zowel met AFP (Mac) als SMB (linux) kan ik bij mijn bestanden en eigenlijk verder overal bij. Een 3e heb ik achter een Edge router met 1 LAN aansluiting voor het WWW en 1 voor het LAN.

Het is wel slim om het netwerk van de Fritz box aan te houden. Dus 192.168.178.xxx.
Door mensen die met eigen netwerken aan de gang zijn gegaan zoals 192.168.0.XX zijn al diverse
problemen gemeld. Ook al werkte dat vroeger misschien wel....

Wat dat betreft is de 7581 een tikje eigenwijs.... Wink

Succes Thumbs Up

kevertje
Interessant wat je zegt....
Ik gebruik 192.168.201.X
In de dump van de AVM config die ik naar AVM heb gestuurd zag ik dit :

my_ipaddress 192.168.178.1

maar ook

SERVER_ADDR=192.168.201.1

wel irritant als ik alles moet omnummeren naar 192.168.178 , blijft bijzonder dat de Laptop bedraad geen problemen heeft met de Synology (want in feite bypass je dan de fritz) en over Wifi wel

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!Box 7581 + NAS Synology DS214se', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3771 15 feb 2020
Fritz!OS 7 Fritzbox : 464 13 feb 2020
Fritz!box repeater: wordt dect ook gerepeated? Fritzbox : 6 15 jan 2020
Fritz!Box 7590 en TV werkt slecht TV Problemen : 31 15 jan 2020
Fritz 7590 Bridge Mode XS4ALL met eigen modem/router : 8 12 nov 2019