obey-robots.txt
17 November 2018, 05:47
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen!

Ja.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Ja. 77% [164 stemmen]
77% [164 stemmen]

Nee.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Nee. 2% [4 stemmen]
2% [4 stemmen]

Maakt niet uit, ik download het wel van internet.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Maakt niet uit, ik download het wel van internet. 6% [13 stemmen]
6% [13 stemmen]

Niet van toepassing.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Niet van toepassing. 15% [32 stemmen]
15% [32 stemmen]

Stemmen: 213
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 jun 2012

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
XS4ALL Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier verbeteringen en verslechteringen in de voorwaarden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Telefoonkosten met 50% omhoog :(

HenkJan
Met enige verbazing las ik vanmorgen de onderstaande mail van xs4all in mijn mailbox:

XS4ALL Internet bv schreef:
Geachte heer, mevrouw,

De prijzen van Bellen van XS4ALL gaan stijgen. Investeringen waarmee wij
onze dienstverlening verder verbeteren, verwerken wij deels in de
productprijzen. Toch blijven onze diensten in de markt nog steeds scherp
geprijsd.

Wat betekent dit voor u?

* Gesprekskosten gaan omhoog
De kosten voor telefoongesprekken naar vaste nummers in Nederland stijgen
per 1 juni 2010 van EUR 0,02 naar EUR 0,03 (incl. btw) per minuut.
* Ongebruikte gratis nummers komen te vervallen.
Dit zijn de gratis telefoonnummers die u hebt aangemaakt:
087873xxxx, 087872xxxx

Telefoonnummers die u de afgelopen 6 maanden niet hebt gebruikt, gaan wij
opheffen. Wilt u een nummer dat u de afgelopen 6 maanden niet gebruikt hebt
liever behouden? Zorg dan dat u voor 1 april 2010 met dit nummer belt of
gebeld wordt.

Uw gratis telefoonnummers blijven actief, als u ze eens per 3 maanden
gebruikt. Dus: ermee bellen, of op dat nummer gebeld worden.

Hebt u vragen?
Kijk dan op www.xs4all.nl/wijzigingenbellen voor de meest gestelde vragen of
neem contact met ons op via 020 - 398 76 55. Wij beantwoorden uw vragen
graag. Indien u niet akkoord bent met deze wijziging, dan kunt u hier tot 30
dagen na ontvangst van deze e-mail al uw abonnementen kosteloos opzeggen. Op
uw factuur in het Service Centre kunt u zien welke diensten u van ons
afneemt. Wij zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9:00 - 18 :00 uur.

Met vriendelijke groet,

Pieter Plaisier
Manager Marketing

Daar waar steeds meer VoIP providers hun tarieven verlagen of zelfs gratis aanbieden, zoals bv bij Alice, verhoogt xs4all doodleuk haar tarieven met 50%. Ook abonnementsprijs van het Flat Fee abonnement stijgt van € 12,50 naar € 15,00 (incl. btw) per maand. En als klap op de vuurpijl raak je ook nog eens de gratis nummers kwijt als je ze niet eens in de drie maand gebruik.

Ooit ben ik begonnen met een inbel abonnementje bij Hacktic wat later Xs4all werd, Ik bleef daar vanwege de goede technische support en de service maar krijg toch nu mijn twijfels. Zelfs het simpel omzetten van een adsl basic abo naar een Xs4allOnly eindigde vorig jaar in een melding "geen adsl mogelijk op dit adres" en weg was mijn adsl lijnShock

Bij Xs4all betaal ik op dit moment € 60,- per jaar voor mijn lokale nummer. Ik zit nu te denken aan het volgende:

1. Nurmmerportering naar budgetphone á € 10 per jaar.
  2. Elke 120 dagen € 10,- beltegoed kopen bij VoipBuster voor de Freedays

Freedays wil zeggen dat je gedurende 120 dagen na opwaardering van je beltegoed (minimaal € 10,-) 300 minuten/week vrij bellen krijgt naar vastelijn nummers in bijna heel Europa en een aantal andere grote landen als Australie, Hong Kong, Singapore, USA etc.

Op deze manier zou ik voor € 10,- per jaar klaar zijn en kan de € 30,- beltegoed volledig besteed worden aan de mobiele en de betaalnummers.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de beide VoIP providers? Hoe is de gesprekskwaliteit en hoe zit het met storingen?

Eric-Jan H te A
Je was me net voor HenkJan.

Xs4all was al niet goedkoop, maar zette wel een goed pakket in de markt. De redenen waarom
ik tot nu toe bij Xs4all ben gebleven waren
- IMAP mail
- bijbehorende grote mailboxen
- technisch een frontrunner
- goed modem (alhoewel de FB 7340 de mogelijkheid voor Wake On Internet mist).

Maar nu. Mijn abonnement gaat met 12,5% omhoog van €39,95 naar €45,- (2 telefoonnummers).
Eigenlijk was vorig jaar al te merken dat de fusie met KPN dit soort consument-uitknijperige
tendensen ging vertonen. Toen werd al het afrekenen per minuut ingevoerd. Iets wat onder druk
van de markt nu, ten kostte van een flinke prijsverhoging, weer wordt teruggedraaid.

Andere maatschappijen leveren nu gelijksoortige diensten.

Dus nu: "TABEE Xs4all (KPN)". Jammer.Sad

marivermeer
Vindt het hier ook niet prettig,
Abo gaat maar 5 cent omhoog maar wel 2,50 betalen voor telefoonabo.
Gelukkig ben ik wel goed te spreken over internet, we zaten eerst bij Ziggo maar dat was frut.
Net zoals je zegt, jammer. Dat het weer zo moet gaan.
We wachten hier af, blijven wel bij xs4all maar mocht het in de toekomst erger worden dan stappen we weer net zo vlug over.
Er zijn tenslotte genoeg aanbieders.
Desnoods alleen de telefoon eruit, net als eerst, alleen mobiel bereikbaar

pbogaart
Ik ben al jaren klant bij XS4all, maar zit er nu hard over te denken om mijn abonnement te beeindigen. Vorig jaar gingen de nationale gesprekken al met 50% omhoog en nu dus ook de (voorheen) goedkope internationale tarieven.
Ik was altijd heel te vreden over XS4all gezien de constante verbinding en de kwaliteit van de helpdesk. Maar de andere providers lopen snel in en zijn stukken goedkoper!
De geringe verhoging (5 ct) is inderdaad een goedkope manier om het contract te beëindigen. Ik denk er in ieder geval hard over na!!!
VoipBuster lijkt inderdaad een prima alternatief..

HenkJan
Eric-Jan H te A schreef:

Net voor? Ik schreef dat een jaar geleden!

Inmiddels heb ik ook de brief van XS4All ontvangen betreffende het in rekening brengen van maandelijkse abonnementskosten en een starttarief van € 0,10/gesprek voor de "gratis" 08787XXXXX.
Heb zojuist de 087 nummers opgezegd en uitgeschakeld.

Voor inkomende gesprekken heb ik mijn vaste telefoonnummers, inmiddels al weer een tijd geleden, bij budgetphone ondergebracht voor € 10,= per jaar en ben daar erg tevreden over.

Uitbellen doe ik inmiddels een jaar met VoipBuster en ook daar ben ik erg tevreden over en de telefoonkwaliteit is goed en stabiel.

Het grootste voordeel van deze constructie is dat de telefoonservice is losgekoppeld van de ISP. Hierdoor kan ik wisselen van ISP als hij me niet aanstaat zonder dat het problemen opleverd voor telefoonnummers.

Binnenkort krijgen we hier glasvezel en nu heb ik twee ADSL verbindingen. Een van XS4all en een van Alice als backup voor mijn mailserver en telefonie. Een ADSL verbinding wordt dus binnekort overbodig. Toen Alice vorig jaar plots een starttarief invoerde was ik overtuigd dat ik Alice voor de glasvezel in zou ruilen en XS4all zou behouden. Nu twijfel ik toch weer en begin mij af te vragen wat de meerwaarde van XS4all nog is als ze de abonnementen uitkleden.Sad

Eric-Jan H te A
Ga een gevaarlijk experiment uitvoeren. Ga naar online.nl over van T-mobile.
Maar heb altijd Youp van het Hek nog als dreiging achter de hand.

20Mb up en 1Mb down (haalde toch niet meer dan 0,8Mb up Ondanks vdsl) voor €22,50.
En loskoppelen van telefoon en ISP lijkt me een goed advies. Dus dat ga ik in alle rust
maar eens bekijken.

ArchStanton
Ik heb even de gesprekskosten van vorig jaar opgeteld, en kwam uit op een gemiddelde van 2,95 per maand, dus die prijsveranderingen deren mij niet zo. Ook een abonnementsverhoging van 5 cent kan ik nog wel lijden.Wink
Door de snelheidsverhoging van vorig jaar ben ik al minder abonnement gaan betalen; ik had Basic, maar aangezien hier in de wijk (nog) geen VDSL is en ik tamelijk ver van de centrale zit werd ik automatisch gedowngrade naar Lite, zonder dat de snelheid er op achteruit ging. Mij hoor je voorlopig niet klagen.

pbogaart
Het gaat mij niet om wat ik meer moet betalen (ik betaal ook niet meer als een paar Euro/maand gesprekskosten), maar het principe. XS4all is altijd al de duurste (en beste) provider geweest, maar andere providers worden ook steeds beter en XS4all wordt niet goedkoper, of heeft extra's te bieden. Het lijkt er op dat de nieuwe eigenaar (KPN) nu zijn vinger gaat roeren.
Vorig jaar zijn de NL gespreks kosten met 50% verhoogd en nu hetzelfde met verschillende buitenlandse bestemmingen.
Ik heb me intussen bij VoipBuster aangemeld en €10 met PayPal betaald. Sip in mijn FritzBox in gevoerd en alle UITGAANDE gesprekken lopen via VB. En meeste gesprekken (vast Nationaal en Internationaal zijn gratis). Je moet VB alleen niet gebruiken voor NL mobiel. Dit kost nl €0,25/minuut!
Ik twijfel nog of ik mijn eigen nummer bij een andere provider onderbreng. Kost me €10/jaar & €10 eenmalig voor de nummer portering. Besparing €60 bij XS4all. En belangrijker, mijn telefoon zit bij onafhankelijke providers!.

pbogaart
XS4All, nu tweede in de Provider test (20 keer 1e plaats)

pbogaart voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Wim
HenkJan schreef:
Eric-Jan H te A schreef:

Voor inkomende gesprekken heb ik mijn vaste telefoonnummers, inmiddels al weer een tijd geleden, bij budgetphone ondergebracht voor € 10,= per jaar en ben daar erg tevreden over.

Uitbellen doe ik inmiddels een jaar met VoipBuster en ook daar ben ik erg tevreden over en de telefoonkwaliteit is goed en stabiel.

Bedankt voor de tip om een nummer via Budgetphone te nemen voor de inkomende gesprekken.
Ik gebruik al meer dan 2 jaar Voipbuster (voor uitgaande gesprekken) en ben er ook erg tevreden over.
Met het nummer van Budgetphone kan ik nu ook 50 euro per jaar in mijn portemonnee houden Smile

Tnx.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefoonkosten met 50% omhoog :(', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Internet Lite snelheid omhoog van ‘tot 16 Mbit/s’ naar ‘tot 20 Mbit/s’. Algemeen 1 08 februari 2011, 17:58
Goedenacht bezoeker
FritzBox info
FritzBox infohttps://fritzbox-info.nl/
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| jo04:36:26
| pveeken05:03:46
| sukkel05:25:16
| Arjan2305:54:06
| tubejack06:13:14
| meppele06:20:21
| lsluijter06:36:58
| Knoorwagen06:53:28
| Dect07:55:57
| helderzicht08:04:24
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 september 2018, 01:06
test

19 januari 2018, 08:44
Internet&telefoon weer down sinds ca 7:45 in Zwolle, anderen ook?

24 december 2017, 11:47
Is er een snelcode om de Fritzbox 7581 automatisch te herstarten ?

20 december 2017, 13:56
Melding in FB: DNS error.

20 december 2017, 13:53
Geen internet in Den Hoorn, Achterdijkshoorn 30 (2635 MK). En storingsnummer neemt niet op.