obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Telefoonkosten met 50% omhoog :(
ICTijn

Knight_1961 schreef:
... Met de problemen die ik met het door XS4All verstrekte modem (Fritzbox 7340) heb gehad, zal ik jullie maar niet vervelen.

Of juist wel! We zijn hier vast geïnteresseerd en kunnen wellicht ook nog een oplossing bieden. Sinds een aantal dagen is er bijvoorbeeld een nieuwe firmware uit voor de 7340. Die werkt, vooralsnog, prima en heb er nog geen slechte dingen over gehoord/gelezen. Zéker het proberen waard.

Overigens, als je échte problemen hebt met een FritzBox, is mijn ervaring dat een reset per telefoon in combinatie met een recovery-firmware altijd alle problemen oplost. Aansluitend nieuwere fw erop, alles opnieuw configureren (dus géén back-up van instellingen terugzetten!) en klaar is kees met een feilloos draaiende FB.

puter
Citaat: "Nummerportering naar budgetphone á € 10 per jaar.
Elke 120 dagen € 10,- beltegoed kopen bij VoipBuster voor de Freedays"

Bellen naar GSM met VoipBuster.com kost 28,8 cent per minuut.

Bellen naar GSM met 12Voip.com kost 6,9 cent per minuut. (beltegoed werkt hetzelfde als VoipBuster)

Dat scheelt nogal wat!

Silex
Nog even een verlaat berichtje.
Tijden lang hebben we bij ons thuis met onze vaste telefoon via een goedkoop inbelnummer gebeld om naar het buitenland te bellen, nadat XS4ALL haar buitenlandse beltarieven met honderden procenten verhoogde.
We hebben er nu voor gekozen om onze Fritzbox via een andere "sip"-provider (Dcalling) naar het buitenland te laten bellen (als regel alle nummers die beginnen met 00).
Ik geloof niet dat dat precies hetzelfde is als bellen met VOIPbuster of andere alternatieven. Of wel?

Wellicht is het een idee voor anderen. Vanuit thuis merk je er dan bijna niets van. Alleen is de kwaliteit stukken beter dan die van XS4ALL.

Een voorbeeld van het verschil in beltarieven naar Thailand.

DCalling
========
Zielrufnummer   Thailand
Preis pro Minute (inkl. MwSt.)   0.025899993 EUR
Zielrufnummer   Thailand mobile
Preis pro Minute (inkl. MwSt.)   0.025899993 EUR
Automatisch bellen zonder inbelnummer in Amsterdam, configureer je Fritzbox: http://www.dcalling.com/products/home/fritzbox-setup.html

Xs4all
======
Gekozen voor:
Gekozen land: Thailand
Landcode: 66
Vaste nummers in Thailand
Regiocode   Prijs incl. BTW   Prijs excl. BTW   Starttarief (incl. BTW)
* (Alle regios)    € 0,185 per minuut    € 0,155 per minuut    € 0,10
Mobiele nummers in Thailand
Regiocode   Prijs incl. BTW   Prijs excl. BTW   Starttarief (incl. BTW)
* (Alle regios)    € 0,185 per minuut    € 0,155 per minuut    € 0,10

http://www.dcalling.com/products/home...setup.html

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefoonkosten met 50% omhoog :(', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internet Lite snelheid omhoog van ‘tot 16 Mbit/s’ naar ‘tot 20 Mbit/s’. Algemeen : 1 08 feb 2011