obey-robots.txt
23 April 2018, 07:46
Navigatie
Ledenenquête
XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen!

Ja.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Ja. 79% [142 stemmen]
79% [142 stemmen]

Nee.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Nee. 2% [4 stemmen]
2% [4 stemmen]

Maakt niet uit, ik download het wel van internet.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Maakt niet uit, ik download het wel van internet. 6% [10 stemmen]
6% [10 stemmen]

Niet van toepassing.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Niet van toepassing. 13% [23 stemmen]
13% [23 stemmen]

Stemmen: 179
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 jun 2012

Enquête-archief
Steun ons
Youfone
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
XS4ALL Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Fritz!Box 7490 na FW update 6.80 geen TV

jefjef
Na een FW update naar 6.80 zoals AVm deze zeer aan het promoten is, werkt mijn tv vrijwel niet meer, wel de plus functies en de opgenomen opnamen die kunnen gewoon benaderd worden evenals internet werkt. Maar TV kijken is een ramp. Na enkele seconden een popup met de boodschap dt ik van kanaal moet veranderen en en weer terugkomen wat dus niet werkt. Beeld blijft freezen en popup blijft staan. Gesproken met de HD en na enkele pogingen de oude FW er op te zetten met de HD maar tot de conclusie gekomen dat ik over enkele dagen de opvolger ga krijgen van de 7490. Hopelijk dat deze wel werkt want enkele dagen zonder TV is wel behelpen met een 2 tieners. Iemand bekend met dit probleem? Iemand een goede work arround om de oude FW weer terug te zetten?

Gondelier
Als (en zo is het) de opvolger de 7581 is, dan is het de moeite waard om even naar de andere draadjes te kijken op dit forum. Ik zou als ik U was een GOEDE downgrade uitvoeren op Uw 7490, en voorlopig GEEN 7581 aanschaffen. Dat is van de regen in de drup. 7581 is nog een complete ramp !!
Advies 7490 lekker houden en downgraden.

richard01
JefJef: een uitgebreide beschrijving voor een downgrade staat hier:

https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7490/knowledge-base/publication/show/257_Ouder-FRITZ-OS-installeren-downgrade/

Wel gaat de FB tzt weer op zoek naar een nieuwe versie en die weer installeren.
Dus ook even:
A) Overview -> System -> Update
de auto update uitzetten, en
B) Advanced view mode aanzetten. Links onderin beeld staat dan View:Advanced
Dan ook links onderin op Contents clicken. Dan AVM Services en dan de optie Update search uitzetten.
evt ook
C) Onder Overview -> Internet -> Account Information de optie Permit Updates uitzetten.
Gewijzigd door richard01 op 12 februari 2017, 22:48
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (BETA 06.85-46834) telefoon FON1 + FRITZ!WLAN Repeater 1750E (06.93 in LAN Bridge).
Alle DECT producten van AVM uiteindelijk verkocht vanwege de FRITZ!Box 7581. Na meer dan 1 jaar werkte het nog steeds niet ...

jefjef
Ik heb onderstaande gevolgd maar het lukt niet. Ik krijg dus een popup scherm met de boodschap dat er enkele items aanwezig zijn in de modem die essentieel zijn voor de internet provider en dus niet verwijderd kunnen worden. volgens de pop up moet ik dus contact opnemen met xs4all. maar dit heb gisteren al gedaan en hun wisten het ook niet meer na het doorlopen van dezelfde procedure. Vandaar dat ik dus een nieuwe modem zal krijgen. Hopelijk staat hier een oude FW op. Oja en modem naar fabrieksinstellingen werkte dus niet

richard01 schreef:

JefJef: een uitgebreide beschrijving voor een downgrade staat hier:

https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7490/knowledge-base/publication/show/257_Ouder-FRITZ-OS-installeren-downgrade/

Wel gaat de FB tzt weer op zoek naar een nieuwe versie en die weer installeren.
Dus ook even:
A) Overview -> System -> Update
de auto update uitzetten, en
Cool Advanced view mode aanzetten. Links onderin beeld staat dan View:Advanced
Dan ook links onderin op Contents clicken. Dan AVM Services en dan de optie Update search uitzetten.
evt ook
C) Onder Overview -> Internet -> Account Information de optie Permit Updates uitzetten.

jefjef
heb dus nu de 7581 met FW 06.54 telefoon (dect siemens 510A) op de FOn mar geprikt en alles loopt als een zonnetje ook kunnen we weer tv kijke. WIFi is waardeloos bereik is nihil... ga toch niet proberen te upgraden naar 6.80...

HWteE
Fritz!box en firmware updates is en blijft kennelijk een heel gevoelig onderwerp.

Begin vorige week had ik mijn 7490 de update van 06.52 naar 06.80 laten uitvoeren. En ook hier kwam nadien tijdens het TV kijken frequent die irritante wissel kanaal popup in beeld.
Heb dat relatief eenvoudig (maar zou niet nodig moeten zijn!) kunnen oplossen door de TV-ontvanger te resetten naar fabrieksinstellingen. TV ontvanger helemaal uit, modem herstart, tv ontvanger inschakelen en direct de reset uitvoeren. Zie voor instructies: https://www.xs4al...f-1853.htm

Wat de 7581 betreft. Persoonlijk zou ik afraden om die met de nogal onvolwassen 06.54 firmware te laten draaien. Zie daarvoor de andere berichtgeving elders op dit forum. Ik ga niet beweren dat de 06.80 de hemel op aarde is, maar wel veel stabieler. Wees echter niet verrast als ook met de 7581 door de firmware update TV of andere problemen ontstaan. Zie deze post voor mijn ervaring met 06.80 op de 7581: https://xs4all.ge...#post_3610

Kennelijk heeft AVM (en bijgevolg XS4ALL ook!) maar één oplossing voor een instabiel werkende Fritz!box. Resetten naar fabrieksinstellingen.
Speedtouch 780 WL / FRITZ!Box WLAN 7170 / FRITZ!Box WLAN 7340 / FRITZ!Box 7581 (06.54) / FRITZ!Box 7490 / FRITZ!Box 7581 (06.80)

mimisiku
Overigens kun je redelijk simpel downgraden. Ga naar de FTP site van AVM en ga naar de directory van jouw modemtype. Daar vind je de laatste firmware maar ook de recovery software. Hiermee kun je 1 versie terug. Na de downgrade wel even de automatische update uitzetten.

jefjef
Zoals ik eerder aangaf gaat downgraden niet bij mij. Ik krijg dus een popup scherm waarin staat: daar er provider belangrijke instellingen in de modem staan kan deze niet worden veranderd, neem contact op met uw provider... of iets van gelijke strekking..

fmrama
jefjef schreef:

Zoals ik eerder aangaf gaat downgraden niet bij mij. Ik krijg dus een popup scherm waarin staat: daar er provider belangrijke instellingen in de modem staan kan deze niet worden veranderd, neem contact op met uw provider... of iets van gelijke strekking..

Heb je al geprobeerd om eerst terug naar fabrieksinstellingen en dan downgraden.?
Gewijzigd door fmrama op 21 februari 2017, 20:34

mimisiku
Ben ik even blij dat ik gewoon via de schotel kijk.... Geen provider gebonden narigheid, slechts een smartcard...

XS4ALL bleef maar bedelen of ik toch geen TV van ze wilde hebben. Toen net VDSL met maar liefst 14Mbit down en 1Mbit up.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!Box 7490 na FW update 6.80 geen TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox 2482 23 april 2018, 07:38
Fritz!box 7581 ongevraagsd 6.85-Plus beta Fritzbox 15 14 april 2018, 23:46
Hoe BETA firmware updaten op een 7490 xs4all Fritzbox 5 09 april 2018, 22:54
Er is weer een nieuwe Fritz!Box 7490 en 7590 BETA update. Fritzbox 5 04 april 2018, 00:29
Fritz!box 7581 en DECT Fritzbox 461 01 april 2018, 12:17
Goedemorgen bezoeker
FritzBox info
FritzBox infohttps://fritzbox-info.nl/
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| tubejack00:07:49
| meppele07:49:55
| chefke09:46:23
| Access09:48:44
| kblokland10:21:16
| Marcel10:27:30
| hkoster111:48:57
| Autochris13:19:22
| Roger14:48:06
| t541hoo15:03:17
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

19 januari 2018, 08:44
Internet&telefoon weer down sinds ca 7:45 in Zwolle, anderen ook?

24 december 2017, 11:47
Is er een snelcode om de Fritzbox 7581 automatisch te herstarten ?

20 december 2017, 13:56
Melding in FB: DNS error.

20 december 2017, 13:53
Geen internet in Den Hoorn, Achterdijkshoorn 30 (2635 MK). En storingsnummer neemt niet op.

25 november 2017, 16:41
Heeft u een AVM 7581 Fritzbox gebruik dan de laatste firmware hiervoor: https://service.av
m.de/downloads/bet
a/fritzbox_7581/en
glish/
Firmware Beta Plus voor al uw 7581 perikelen.