obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Dect telefoon
leeman
Afgelopen dinsdag is een Frtizbox geplaatst en geïnstalleerd door een monteur in opdracht van xs4all.
Na de installatie werkte de telefoon ( 4 toestellen Gigaset).
Nu echter niet meer.
Wie kan mij helpen aan een oplossing.
mvgr
Ton Leeman
 
tubejack
Het antwoord is m.i. al op 22 februari gegeven op dit forum door forumlid Lefthans

https://xs4all.gebruikers.eu/forum/vi...#post_3650

A serie Gigaset (Hieronder valt ook de AL18H)
is niet compatibel met enige modem router met DECT mogelijkheid.
De nieuwe serie Gigaset handsets met extensie HX zijn hiertoe wel voorbereid en zullen vele malen beter functioneren dan bijvoorbeeld een sterk verouderde AL18H uit 2008.

De nieuwe generatie handsets heeft het zogenaamde "CAT IQ protocol. Het ligt in de lijn der bedoeling dat steeds meer routers met DECT functie dit protocol gaan overnemen.

http://www.gigaset.com/nl_nl/cms/information/cat-iq.html

Groet,
Hans

Met andere woorden: "standaarden veranderen, het moet steeds veiliger zo ook met DECT"

Wijzelf hebben de +/- 20 jaar oude Siemens toestellen vervangen door moderne Fritz Fon C5 toestellen.
Wat u wel kunt doen, is het basisstation aansluiten op de FON1 of FON2 ingang van de 7581. (zie ook de handleiding van XS4ALL)
U kunt dan weer gewoon bellen en gebeld worden.
 
LouisL

Quote

leeman schreef:

Afgelopen dinsdag is een Frtizbox geplaatst en geïnstalleerd door een monteur in opdracht van xs4all.
Na de installatie werkte de telefoon ( 4 toestellen Gigaset).
Nu echter niet meer.
Wie kan mij helpen aan een oplossing.
mvgr
Ton Leeman

De fritzbox 7581 werkt nog steeds niet goed met Gigaset toestellen. Ik heb dat probleem ook. Met de 7170, 7340 en 7390 werkte het altijd goed. Met de 7581 niet.

Je kunt allerlei berichten vinden hier van mensen die in het begin zelfs problemen hadden met AVM DECT toestellen. Met de nieuwste firmware zijn problemen met AVM toestellen opgelost, voor de gigaset zijn de problemen wel iets verminderd, maar houd ik het probleem dat toestellen soms wel, soms niet overgaan als ik gebeld wordt.

De oplossing is voorlopig je toestellen op het eigen base station aan te melden. Dat base station sluit je dan aan op een telefoonaansluting op de Fritzbox. Een andere oplossing is een tweede Fritzbox aan te sluiten op de 7581 en daar je toestellen aan te melden

Groet, Louis
 
OudeHeer
Afgelopen week, na een fikse onweersbui, werkte internet niet meer. Volgens helpdesk was dat een probleem met het modem, en ik kreeg een nieuwe 7581 opgestuurd. Met het verzoek om de oude op te sturen. Dat heb ik - helaas - gedaan. Het bleek niet aan het modem te liggen, maar na bijna 2 weken heen en weer geping-pong tussen XS4ALL en KPN werkte het vandaag.
Ik kon (firmware 6.54) de gigaset A400 toestellen aanmelden. Echter stopten die na 1 seconde met rinkelen. Alle instellingen nagekeken, maar dat hielp niet. Toen maar eens een firmware update geprobeerd. Nu draait hij op 6.83, met als resultaat dat ik de toestellen helemaal niet meer kan aanmelden. De wizard timed out, en beweert dat op de handset de reden hiervan te vinden moet zijn, maar die laten helaas niets zien.
Shock
 
tubejack
Gaat niet ook werken, OudeHeer. Als u dit forum doorkijkt zijn er al mensen die hier al een half jaar terug tegen dit probleem liepen. Ik zelf heb, over een tijdduur van een maand of 4 alle software versies tussen 6.53 en 6.83 geprobeerd inclusief de beta versies. Werkt gewoon niet. In veel Siemens sets zit ouderde DECT software en dat wordt niet meer ondersteund door nieuwere modems zoals de 7581.

Mocht u de toestellen willen houden. Is het enige wat u kunt doen en is een van de basisstations op een van de FON aan te sluiten, zoals in de handleiding van XS4ALL staat, die u bij het nieuwe modem hebt gekregen.

U kunt ook een ouder modem proberen, misschien kunt u de 7851 nog omruilen voor een 7369 maar de eerst volgende keer als het modem stuk gaat, loopt u tegen hetzelfde probleem.

Om die reden hebben wij alle oude toestellen om geruild voor moderne Fritz Fon C5
 
OudeHeer
Misschien valt het mee. Nadat ik gisteren avond dit geschreven had, heb ik nog iets geprobeerd wat ik in een ander forum tegenkwam, n.l. de handsets gereset, en daarna nog eens geprobeerd. Ik had het niet verwacht, maar toen kon ik ze ineens wel koppelen!
De handsets bleven nu ook langer rinkelen dan 1 seconde, dus dat probleem is opgelost met de nieuwe firmware.
Ik zal het een paar dagen aankijken. Op het internet kom ik ook opmerkingen tegen van mensen die geen probleem hebben met de A400 i.c.m. de 7581, dus hopelijk blijft het bij mij nu ook werken
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Dect telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Telefoon Fritzbox : 13 17 jun 2022
Telefoon op mobiel Algemeen : 4 12 apr 2022
Using separate VOIP Device with DECT Capable Fritz!Box Eigen telefoon netwerk : 1 22 apr 2021
Fritz!box 7581 en fritz dect 500 lamp Domotica : 7 20 apr 2021
Advertentie